تمرکز ورود زائر و مسافر در ایام خاص از تهدیدات جدی گردشگری مشهد است

مهدی آجیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار «تاریخ‌ما» اظهار کرد: یکی از تهدیدات جدی که حوزه گردشگری شهر مشهد را تهدید می‌کند تمرکز ورود زائر و مسافر در ایام خاصی از سال است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع اگر ریشه مشکلات حوزه گردشگری و اقامتی مشهد را بررسی کنیم به این نکته می‌رسیم که زائر و گردشگر در ایام خاصی از سال به مشهد سفر می‌کند و در زمستان معمولا با کمبود مسافر و زائر مواجه هستیم، بنابراین هر طرحی که بتواند این تهدید را کمرنگ کند و آن را از بین ببرد به نفع حوزه گردشگری در مشهد خواهد بود.

آجیلیان با اشاره به طرح تعطیلی زمستانی مدارس، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان متولی حوزه گردشگری باید مدافع طرح‌های اینچنینی به خصوص در مشهد باشد.

نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌داران مشهد، افزود: هر طرحی که بتواند سفر را توزیع کند به نفع گردشگری در کشور در سطح کلان نیز خواهد بود. یکی از ارکان صنعت گردشگری بحث اقامت‌گاه‌ها هستند با توجه به اینکه اکنون گفتمان توسعه اقتصادی مورد تاکید است یکی از چالش‌های حوزه اقامت در مشهد، موضوع و فصلی بودن سفر است.

وی گفت: ما از جمله شهرهایی هستیم که در بحث اقامتگاه‌ها با کمبود ظرفیت مواجه نیستیم و در این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم اما سایر زیرساخت‌های گردشگری این شهر و استان نیازمند تحول جدی است  و در واقع خیابان‌ها و خدمات شهری در مشهد در برخی از مواقع که با حجم بالایی از مسافر مواجه می‌شوند دیگر پاسخگوی این ظرفیت نیستند، هر چند که زیرساخت‌های اقامتی فراهم هستند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.