حاشیه‌نشینان ۱۰ محله سنندج توانمند سازی می‌شوند

به گزارش سایت «تاریخ ما» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان؛ فرانک قدسی  با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری به منظور توانمندسازی ساکنان محلات حاشیه و در مراکز ۱۰ استان کشور به صورت آزمایشی ایجاد شده که کردستان نیز یکی از این استان ها است گفت:  برای اجرای این طرح، ۱۰ محله حاشیه نشین در سنندج شناسایی شده است، و هفت دفتر تسهیلگری برای محلات حاجی آباد، غفور، فرجه و عباس آباد، گلشن، اسلام آباد و شهدا و نواحی منفصل شهری نایسر، حسن آباد، ننله و گریزه ایجاد کرده ایم.

وی تاکید کرد: در هر دفتر، ۶ کارشناس متخصص شامل روانشناس، مددکار اجتماعی، امور شهری، کارشناس اقتصادی، حقوق و جامعه شناسی حضور دارند و در زمینه شناسایی و رفع مسایل مختلف مناطق حاشیه ای فعالیت می کنند.

ا مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان  با اشاره به اینکه  دفاتر کاملا اجتماع محور بوده و با مشارکت خود مردم اداره می شود، یادآور شد: هدف اصلی از ایجاد این دفاتر احصای آسیب های اجتماعی محلات حاشیه، توانمندسازی افراد و تلاش برای رفع مسایل و مشکلات است.

قدسی بیان کرد: هم اکنون کارشناسان در مرحله سرشماری این محلات در زمینه های میزان توانمندی خانوادها، وضعیت اجتماعی و تعداد افراد معلول یا بیمار خاص قرار دارند و پس از شناسایی برای رفع مشکلات و توانمندسازی خانواده ها با استفاده از ظرفیت همان محله، برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به نوعی یاریگر کاهش آسیب های اجتماعی در محلات حاشیه و منفصل شهری است، گفت: قرارداد این دفاتر برای اجرای مراحل اولیه و شناسایی و شروع کار یکساله است اما فعالیت آنها بین سه تا پنج سال استمرار دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه تلاش می کنیم راه اندازی دفاتر تسهیلگری به سایر شهرستان ها نیز تعمیم پیدا کند، ابراز امیدواری کرد با اجرای درست این طرح با کاهش آسیب های اجتماعی موجود در محلات حاشیه روبرو شویم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.