شناسایی دغدغه های نسل جوان برای مقابله با هجمه‌ دشمن ضروری است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ظهر دوشنبه نخستین نشست هیئت اندیشه ورز حوزه ارتباطات و رسانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان در رشت با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی دستگاه ها، مدیران خبرگزاری‌ها و صاحب نظران حوزه رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گیلان در این جلسه با اشاره به ایجاد شبهه از سوی دشمنان، اظهارکرد: تمرکز دشمن بر نسل جوان جامعه به ویژه دانش آموزان است لذا مسئولان امر باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

یاسر تقوی با تأکید بر ضرورت شناخت دغدغه‌های نسل آینده ساز و اهمیت کار برنامه‌سازی برای این نسل، افزود: به این منظور و با توجه به اهمیت این بخش نخستین هیئت اندیشه ورز اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در حوزه ارتباطات و رسانه تشکیل شد.

تقوی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای تراز اول پشتوانه نظام و رهبری از مهم‌ترین اولویت‌های این اتحادیه است، گفت: شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای متناسب با آسیب‌ها و تربیت نیروهای آماده و انقلابی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی قرار گیرد.

وی هدف از تشکیل هیئت اندیشه ورز حوزه ارتباطات و رسانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان گیلان را راهبردنگاری، سیاستگذاری برای ارتقای کارایی و ایجاد هماهنگی و هم افزایی حوزه روابط عمومی اتحادیه استان، رصد دائمی فضای مجازی مرتبط با حوزه دانش آموزی، استخراج نیازها و ذائقه‌ها، برنامه‌ریزی و برنامه سازی متناسب با آن اعلام کرد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی گیلان ادامه داد: تحلیل و ارزیابی برنامه‌های اجرا شده در دو سطح استانی و شهری، همیاری و همفکری در طراحی مدل و الگوی برنامه‌های استانی، جمع‌آوری و بررسی طرح‌ها و ایده‌های بکر و خلاقانه و آسیب شناسی برنامه از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است.

ضرورت بهره‌گیری از توان، اندیشه و ظرفیت دانش آموزان

در ادامه این جلسه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره ظرفیت بالای دانش آموزان، اظهارکرد: بهره گیری از ظرفیت و انرژی دانش آموزان در اجرای برنامه‌ها نتایج خوبی به‌همراه دارد.

مجید فاریابی با تأکید برلزوم تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، افزود: هیچ نهادی به تنهایی قادر به مقابله با تهاجم دشمن نیست.

فاریابی آگاهی بخشی، ایجاد امید در میان دانش آموزان و میدان دادن به آنها برای انجام فعالیت را حلقه‌های مغفول مانده در جامعه برشمرد، بیان کرد: استفاده از ظرفیت دانش آموزان و میدان دادن سبب ایجاد امید و انگیزه در میان دانش اموزان می شود.

آگاهی بخشی به خانواده‌ها و دانش آموزان در مورد مسایل روز

سیدرضا علوی مدیر روابط عمومی فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای مقابله با تهدیدها و آسیب‌ها در حوزه فرهنگی باید از ظرفیت همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ای استفاده شود، اظهارکرد: آگاهی بخشی به خانواده‌ها، هدایت دانش آموزان برای رسیدن به بلوغ سیاسی و استفاده از تجارب می تواند در داشتن عملکرد بهتر در این بخش کمک کند.

ایجاد جذابیت در کارها 

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این جلسه بیان کرد: نشست با مدیران مدارس، معلمان و والدین زمینه ساز تصمیم‌گیری درست در این زمینه است.

قاسم مصفا ادامه داد: احصای نظرات این افراد در کنار جذابیت بخشی و متفاوت جلوه دادن کار سبب کسب نتیجه بهتر می شود.

در ادامه محسن جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به ظرفیت بالای دانش آموزان در انجام کارها، اظهارکرد: آموزش مسئولیت و تعهدپذیری به دانش آموزان، گسترش دایره فعالیت دانش آموزان و تقویت تشکل‌های دانش آموزی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استفاده از توانمندی دانش آموزان و خانواده‌ها در مقابله با آسیب‌ها

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در گیلان ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های مشترک انجام شده با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در حوزه فضای مجازی، بیان کرد: برای تصمیم‌گیری صحیح باید جامعه هدف را با دقت مورد بررسی و تحلیل قرارداد.

سجاد بازرگان ادامه داد: بعد از شناسایی این حوزه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها و استفاده از توانایی‌های دانش آموزان می توانیم برای مقابله با هجمه‌ها و آسیب در جامعه گام‌های موثری برداریم. 

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.