باید دستاوردهای انقلاب اسلامی فراتر از نگاه های سیاسی دیده شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در نشست چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، افزود: اگر عظمت انقلاب اسلامی را در باب برداشت های جناحی و سیاسی محدود کردیم، به انقلاب و جمهوری اسلامی کم لطفی کرده ایم.

احمدی ابراز داشت: باید در ذهن باور کنیم که چهل سالگی انقلاب اسلامی، دوران پیری آن نیست و این دوران، دوران بلوغ، بالندگی، خلق امید و شتاب برای آینده است.

استاندار عنوان داشت: در چهل سالگی انقلاب قرار نیست که عقبگرد داشته باشیم و باید نگاه ما به آینده باشد و تمام توان را معطوف به ظرفیت ها کرده و آنچه در چهل سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب رخ داده باید پلی برای ظهور و بلوغ در آینده باشد و عقب گردی نخواهیم داشت.

احمدی گفت: باید مخاطب شناسی و قدرت پاسخگویی خود را تقویت کنیم و واقعیت این است که شبهاتی نیز وجود دارد و دنیا با هژمونی رسانه ای روی ما متمرکز شده و بر روی مخاطبین، مخالفین و دوستان انقلاب تزریق اطلاعات و تزریق جهت می کند. این هژمونی به نوعی دنبال خلق مرجعیت رسانه ای است وباید بدون تعارف و شفاف شبهات نسل جوان را نیز برطرف کنیم.

وی ابراز داشت: همچنین صداقت در بیان و اینکه در عمل خود ما ایثار داشته باشیم از دیگر نکات قابل طرح است و همه مدیران و مسئولین باید صادقانه پیام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنیم و با ساده زیستی و کار و تلاش به مردم بگوییم که آنچه در حرف می بینید در عمل نیز انجام می شود.

وی افزود: اگر به این شکل عمل کنیم، مردم دلشان به طرف ما می آید، باورشان بیشتر می شود و اعتقاد بیشتری به عملکردها خواهند داشت.

استاندار گفت: همه گروه ها، جناح ها، شخصیت ها و آنها که دل در گرو این نظام دارند، فرزندان نظام هستند و اگر گزارشات و برنامه های ما قرار است برجسته سازی از فعالیت نظام داشته باشد، باید به همه آنهایی که مشارکت داشته اند، فرصت داده شود.

احمدی افزود: ‌ما به سرمایه مردمی احتیاج داریم و مردم هستند که پای انقلاب بودند و مردم در لحظات حساس بسیج شدند و در مقابل دشمن ایستاند و کسانی که در برابر دشمان سینه سپر کردند، جوانان همین مردم بودند.

احمدی بر هدفگذاری ایجاد کمیته ای منتخب از شورای سیاست گذاری چهلمین سال پیروزی انقلاب تاکید کرد و بیان داشت: در قالب این کمیته در شبکه استانی و فضای رسانه ای باید آمادگی پاسخ به شبهات نسل جوان را داشته باشیم و دستگاه های اجرایی نیز موظف به در اختیار گذاشتن اطلاعات به این کمیته هستند.

استاندار تصریح کرد: ظرفیت در نظام جمهوری اسلامی برای همه وجود دارد و همانگونه که بسیاری از خدمات را برجسته می کنیم، صدا و سیما مستندی از اتفاقاتی که در حوزه نسل جوان ما در دهه های اخیر داشته را محقق کند. در چند روز گذشته ما در استان مدال آورانی در سطح آسیایی داشتیم و می توان از چنین ظرفیت هایی مستند ساخت و اگر نخبه ها را به صدوسیما آوردیم و معرفی کردیم، تبیین ابعاد رشد و توسعه توسط این افراد نفوذ و بازخورد مناسبتری خواهد داشت.

احمدی بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران از زبان مردم برای مردم را ضروری دانست و گفت: باید نوآوری در این زمینه داشته باشیم.

احمدی از هدفگذاری تکمیل و بهره برداری از پروژه مختلف در استان خبر داد و گفت: در فصل عمران شهری شش پروژ مهم، عمران روستایی ۱۲ پروژه مهم، فصل آموزش و پرورش ۱۸ پروژه مهم، آموزش عالی ۳ پروژه، بخش انرژی با شش پروژه، فرهنگی و مذهبی ۸ پروژه، بهداشت و درمان ۶ پروژه، حمل و نقل جاده ای ۱۰ پروژه، فصل گردشگری ۵ و آب و خاک نیز ۸ پروژه با اعتبارات بالا وجود دارد.

وی افزود: تنها در یک مورد فصل انرژی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری جدید خواهیم داشت.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.