مسجد جامع اردستان جهانی می‌شود

مهدی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار «تاریخ‌ما»، اظهار کرد: مسجد جامع اردستان یک اثر بی‌نظیر جهانی شامل، مدرسه علوم دینی، حسینیه، کاروانسرا ،حمام، بازارچه و آب انبار است. این مجموعه زنده و هم‌اکنون پویا بوده و سازمان میراث فرهنگی وظیفه مرمت و حفظ این بنا را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مسجد جامع اردستان جز بناهای شاخص شهرستان به شمار می‌آید، افزود: طی بررسی‌های انجام شده حریم مجموعه مسجد مشخص شده است و کارهای مطالعاتی برای ثبت جهانی مسجد جامع از سمت اداره میراث فرهنگی انجام و ارسال شده است. امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی استان می‌شود به زودی شاهد ثبت جهانی این اثر نیز باشیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان در خصوص ادامه طرح بازآفرینی در اردستان، گفت: با توجه به اینکه محور اطراف مسجد جامع به پایان نرسیده است اکثر اعضای کارگروه بازآفرینی معتقد هستند که این پروژه به اتمام برسد و بعد طرح بازآفرینی قنات دوطبقه آغاز شود.

مشهدی در پاسخ به این سؤال که چرا زمان اجرای طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع طولانی شده است، گفت: مشکل این طرح این بود که قبل از اینکه به تأیید شورای فنی استان برسد پروژه شروع شد. البته کارهای خوبی شده است و در حال حاضر پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره طرح بازآفرینی قنات دوطبقه اردستان گفت: موضوعی که درجلسه با شهرداری مطرح شد این است که بازآفرینی قنات دوطبقه باید فاز به فاز انجام شود. همچنین باتوجه به استفاده آب قنات برای کشاورزی زمان اجرای طرح زمانی باید اتفاق بیفتد که نیاز به آب کمتری داشته باشیم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که در محدوده قنات دوطبقه عملیاتی اجرا شود، خاطرنشان کرد: قبل از شروع اجرای طرح باید پروژه به تأیید شورای فنی اداره کل برسد در غیر این صورت طرح شروع نخواهد شد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.