بهبود حفاظت از بناهای تاریخی در ایران

به گزارش «تاریخ‌ما»، “گارون آرون” در حاشیه بازدید از آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی، افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در ایران در زمینه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی رخ داده است.

وی با تاکید بر حفظ میراث تاریخی کشورمان، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی هر کشور برای نسل جوان آن کشور، هویت ساز است.

وی افزود: ایران سرزمینی تاریخی و دارای بناهای خاص و منحصر به فرد است و اگر به این بناها توجه شود، می‌تواند زمینه ساز جذب گردشگر شود.

رئیس ایسکارسا با بیان اینکه هرگونه مداخله در بناهای تاریخی باید بر اساس مطالعات دقیق و بر اساس بررسی و بازشناسی صحیح باشد، افزود: مرمت بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی نیز باید بر اساس مطالعات دقیق صورت گیرد.

آرون، خشکی زمین و تغییرات اقلیمی را یکی از عوامل ورود آسیب به بناهای تاریخی دانست و گفت: انجام آزمایش خاک و فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم در زمینه حفاظت از آثار، مدیریت مصرف آب و جلوگیری از برداشت ناصحیح از آبهای زیرزمینی می تواند در حفاظت از بناهای تاریخی موثر باشد.

رئیس کمیته بین المللی آنالیز و مرمت سازه‌های میراث معماری به همراه تعدادی از اعضای این کمیته، در سفری دو روزه از مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه علاءالدوله سمنانی بازدید کردند. متخصصانی از کشورهای ترکیه، رومانی، ایتالیا، یونان، بریتانیا، لهستان و … از جمله اعضای گروه بین المللی ایسکارسا بودند که به استان سمنان سفر کردند.
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.