راه اندازی بخش «اسناد توسعه استان کرمانشاه» در دانشگاه رازی

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از دانشگاه رازی کرمانشاه، حمید احمدی اظهار داشت: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه رازی در راستای اهداف و ماموریت‌های خود، علاوه بر توسعه مجموعه و فراهم کردن دسترسی آسان برای تمام کاربران، اقدام به راه‌اندازی بخشی تحت عنوان «اسناد توسعه استان کرمانشاه» کرده است.

وی افزود: بخش زیادی از اسناد مرتبط با توسعه استان کرمانشاه با همکاری اساتید دانشکده علوم اجتماعی گردآوری شد و به‌صورت دیجیتالی در سامانه کتابخانه مرکزی به نشانی  lib.razi.ac.ir قابل دسترسی است.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه رازی یادآور شد: بعضی از این اسناد در بخش مربوطه به صورت چاپی موجود است و کار گردآوری تمام اسناد مرتبط با موضوع توسعه در دستور کار کتابخانه است.

احمدی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۵۰ سند دیجیتال‌سازی شده و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، گفت: این مجموعه در حال گسترش است و این اسناد مرتبط با موضوعات اقتصادی، اجتماعی، علمی – فرهنگی، سیاسی و غیره استان کرمانشاه است.

وی اسناد توسعه استان کرمانشاه را منبعی ارزشمند برای پژوهشگران علاقه‌مند دانست و گفت: در این اسناد داده‌های بی‌شماری از وضعیت استان به‌صورت آماری و تحلیلی موجود است.

احمدی اضافه کرد: در بخش جستجو پورتال کتابخانه و منابع الکترونیکی دانشگاه با تایپ واژه‌های «اسناد توسعه کرمانشاه و آمایش استان کرمانشاه» این اسناد به‌صورت تمام متن قابل‌دسترس هستند و امکانات جستجو در تمام فیلدهای اطلاعاتی نیز فراهم است.

وی از اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خواست؛ هر نوع سند پژوهشی که در رابطه با استان کرمانشاه انجام داده و یا در اختیار دارند به ایمیل centlib@razi.ac.ir ارسال کنند.

احمدی ایجاد واحد بزرگ‌تری با نام مرکز کرمانشاه شناسی را از اهداف بلندمدت در این راستا دانست و ابراز امیدواری کرد با مطالعات انجام شده و تأکید ریاست دانشگاه بر ایجاد آن، هر چه سریع‌تر کار اجرایی آن شروع شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.