کردستان معدنی برای عکاسی/فرهنگ استان دارای سوژه های متعددی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، بعد از ظهر چهارشنبه کارگاه یک روزه سوژه یابی در عکس به همت حوزه هنری استان کردستان و در میان استقبال از عکاسان جوان استان در سنندج برگزار شد.

در این کارگاه یک روزه بیش از ۵۰ عکاس کردستانی حضور داشتند و حیدر رضایی از عکاسان برجسته کشور جدیدترین مباحث در مورد سونوگرافی در عکاسی را به بحث و نقد و نظر گذاشت.

حیدر رضایی مدرس این کارگاه عکاسی در سخنانی به ظرفیت های ویژه عکس اشاره کرد و گفت: امروز در یک فریم عکس می‌توان هزاران سخن و برداشت متفاوت را داشت و به همین دلیل عکاسی دارای اهمیت و ارزش ویژه‌ای است.

وی به ظرفیت‌های استان کردستان در بخش عکس اشاره کرد و یادآور شد: کردستان معدنی ناشناخته برای عکاسی است و باید این ظرفیت های مهم را به خوبی شناسایی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگ استان کردستان در بخش عکس، بیان کرد: عکاسان کردستانی می توانند با پرداختن به حوزه فرهنگ عکس های بسیار خوبی را عرضه کنند.

رضایی ادامه داد: پرداختن به مباحث مربوط به حوزه فرهنگ با اولویت مردم شناسی می توان آثار عکاسی بسیار خوبی را در استان کردستان ثبت و ضبط کرد و به همین دلیل عکاسان این استان باید این ظرفیت‌های ناشناخته را شناسایی کرده و عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از عکاسان کردستانی اعتقاد دارند که کمبود امکانات و عدم حمایت‌ها مانع کار آنها است، افزود: در سراسر کشور این حمایت‌ها به یک شکل است ولی می‌توان از ظرفیت‌های موجود در استان کردستان به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد و عکاسان کردستانی باید از این فرصت ها استفاده کنند.

وی به برگزاری این کارگاه آموزشی در استان کردستان از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس صحبتهای دوستان حوزه هنری آماده حمایت از عکاسان است و آنها باید از این فرصت مغتنم به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

کارگاه یک روزه سوژه یابی در عکاسی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و در سالن پردیس شماره ۲ سینمایی بهمن سنندج برگزار شد و بالغ بر ۵۰ نفر در این کارگاه آموزشی حضور پیدا کردند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.