شهید طیب رضایی الگوی جوانمردی و راد مردی بود

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، یادواره شهدای ورزشکار شهرستان آوج و گرامیداشت یاد حر انقلاب اسلامی شهید طیب رضایی عصر جمعه در سالن شهدای شهرستان آوج برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، مسئولان محلی و تعدادی از ورزشکاران استان هم حضورداشتند عبدالمحمد زاهدی گفت: عزت و عظمت ایران اسلامی مدیون شهدای والا مقامی است که هر کدام می تواند الگوی جوانان کشور باشد.

وی افزود: در زندگی شخصی اینجانب دو واقعه بسیار غم انگیز و سخت بود، روزی که خبر ترور طیب حاج رضایی را شنیدم و دیگری فوت جهان پهلوان تختی از بدترین و تلخ ترین روزهای زندگی ام بود.

زاهدی تصریح کرد: انسان موجودی انتخاب گر است و عرصه هایی که توسط انسان طی می شود، بر اساس انتخاب است که نوعی امتحان الهی به حساب می آید و در کشور ما چهره های مختلفی همانند طیب حاج رضایی هستند که در امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند.

استاندار یادآورشد: از دوران جوانی با خصوصیات طیب حاج رضایی آشنا شدم و به عنوان یک چهره برجسته در میدان بار تهران شناخته می شد و از بهترین باستانی کاران عصر خودش بود و در فضای لوتی گری آن زمان، سرآمد همه بود.

زاهدی اضافه کرد: شهید طیب رضایی با خیلی از گردن کشان تهران مشکل داشت و یکی از عوامل درگیری با آنها، مزاحمت افراد اوباش برای نوامیس مردم و ظلم به ضعیفان بود که شهید طیب در مقابل آنها می ایستاد و این رفتار بیانگر روحیه مبارزه و حقانیت نهفته در شخصیب این شهید بزرگوار است.

وی بیان کرد: طیب می توانست در زمان طاغوت موقعیت خوبی داشته باشد و امتیازات فراوانی بگیرد اما دست از مال دنیا برداشت و در راه اسلام و انقلاب قرار گرفت.

زاهدی گفت: روز ترور شهید طیب حاج رضایی، مردم بسیار غمگین شدند و فضای حزن انگیزی در جامعه ایجاد شد و همه بهت زده بودند و یک روز بعدراموش نخواهند شد.

شهرستان آوج ۴۶۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.