اولین نشست طرح ملی گفتگوی خانواده در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، در این نشست که به‌ صورت مسئله یابی و با حضور اساتید دانشگاه، نمایندگان سازمان های مردم نهاد، پژوهشگران، فعالان اجتماعی، و کارشناسان مسائل حوزه خانواده برگزار شد؛ نماینده دفتر دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران در استان خوزستان ضمن تشریح روند برگزاری کارگاه در کشور اظهار کرد: این نشست بر اهتمام انجمن جامعه شناسی ایران به مسائل حوزه خانواده تأکید دارد.

حسین ملتفت ادامه داد: هدف از اجرای فاز نخست طرح کشف مسائل اجتماعی در حوزه خانواده و همچنین تحلیل و بررسی پیامدها و ارائه راه‌حل‌های این مسائل است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه ایران و در کانون خانواده ، گفتگو تنها راه رسیدن به تفاهم است.

در ادامه این نشست معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با تأکید بر حمایت همه جانبه استانداری خوزستان از گفتگوهای ملی خانواده بیان کرد: در دین مبین اسلام و فرهنگ مردم ایران همواره بر اهمیت خانواده تأکید شده است.

علی حسین حسین زاده با اشاره به اهمیت آسیب شناسی و مسئله یابی دقیق در این حوزه گفت: آسیب شناسی مسائل خانواده با هدف آگاه سازی و توانمندسازی خانواده های ایرانی در برابر چالش های نوین بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: ترسیم یک افق روشن و امیدبخش از ضروریت های کنونی خانواده ایرانی و موفقیت خانواده نیازمند همگرایی و همدلی بین نسلی است بنابراین گفتگوی بین نسلی و خانواده در ایران از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر به شمار می رود.

در پایان نیز سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز از این کارگاه یک روزه بازدید کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.