ماه نشان بیشترین نرخ ازدواج را در استان زنجان دارد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سید علی شفیعی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، با بیان اینکه باید برای توسعه مقوله ازدواج در استان زنجان برنامه‌های ریزی شود، افزود: بر اساس آمار ثبت احوال میانگین سن ازدواج جوانان مرد زنجانی ۲۹.۲  سال و در میان زنان ۲۴.۳ است.

وی اظهار کرد: در استان زنجان بیشترین نرخ ازدواج با ۲۳.۳ درصد در ماه‌نشان و سلطانیه با ۶ درصد کمترین نرخ ازدواج را ثبت کردند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان بابیان اینکه بیشترین نرخ طلاق در خرمدره با  ۸.۳ درصد بیشترین و کمترین نرخ طلاق با ۸ درصد به ایجرود اختصاص دارد.

شفیعی افزود: ثبت ولادت و صدور شناسنامه برای نوزادان، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت و تهیه آمارهای جمعیتی از اقدامات مهم ثبت‌احوال است. 

وی  به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و گفت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرائم و سوءاستفاده هم جلوگیری می‌کند. 

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: سازمان ثبت‌احوال برای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون موفق بوده است.

شفیعی بابیان اینکه علت طلاق در استان باید ریشه‌یابی شود، گفت: باید در استان زنجان واقعه طلاق آسیب‌شناسی شود تا جلوی روند افزایشی طلاق در استان گرفته شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.