پای گردشگری کرمان در تبلیغات می‌لنگد

“محمدمهدی افضلی” عصر امروز با حضور در غرفه «تاریخ‌ما»، در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان کرمان گفت: در حال حاضر بر خلاف سایر ادارت و نهادها، روابط عمومی میراث فرهنگی هیچ گونه شرح وظایفی برای انجام تبلیغات ندارد و به همین بهانه نیز بودجه‌ای در اختیار ندارد.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری این استان از نبود تبلیغات مناسب رنج می‌برد، اظهار کرد: این مساله به دلیل وجود موازی‌کاری‌ها در حوزه‌های مختلف اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.

وی افزود: کلیه اعتبارات تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در اختیار واحدی به نام تبلیغات و بازاریابی این اداره کل است که در این حوزه نیز بر خلاف انتظارات به دلایلی بسیار ضعیف عمل می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید براینکه این مساله در تمامی ادارت کل میراث فرهنگی سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: اما بسیاری از استان‌ها این اختیارات و اعتبارات را به روابط عمومی ها تفویض کرده‌اند که نتیجه آن ایجاد وحدت رویه در معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آن استان‌ها شده است.

وی با بیان این مطلب که با این ساز و کار اشتباه نمی‌توان برنامه‌ای برای معرفی و تبلیغات استان کرمان داشت، اظهار کرد: نتیجه آن می‌شود که در حال حاضر استان کرمان حتی برای خود هم استانی‌ها نیز ناشناخته است.

افضلی در خصوص میزان اعتبار تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: پس از 12 سال کار در روابط عمومی این اداره کل هیچ گاه نفهمیدم که چه میزان اعتباربرای تبلیغات داریم.

وی عنوان کرد: برخلاف نیازهای صنعت گردشگری، در چند سال اخیراستان کرمان در هیچ نمایشگاه بین‌المللی شرکت نکرده و اگر هم داشته است بخش خصوصی با توان و هزینه خود حضور یافته است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه پای گردشگری استان کرمان در حوزه تبلیغات می‌لنگد، مطرح کرد: در طول سال‌های گذشته بارها این نکته را به مدیران وقت میراث فرهنگی تذکر داده‌ام اما هیچ‌گاه ترتیب اثری داده نشد.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی سایت شفاف‌سازی در شهرداری کرمان، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ادارات و نهادها نیز با الگو گرفتن از مجموعه شهرداری کرمان میزان اعتبارات و هزینه کردها در حوزه‌های مختلف را جهت اطلاع عموم منعکس نمایند شاید از این طریق به برخی ابهامات پاسخ داده شود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.