مرکز صنایع دستی ذیل سازمان جهانی گردشگری در همدان تشکیل می‌شود

‌به گزارش «تاریخ‌ما»، ‌علی‌اصغر مونسان دوشنبه 21 آبان در حاشیه برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در جمع خبرنگاران همدان، اظهار کرد: مدتی گردشگری ایران نشاط مضاعفی پیدا کرده و حتی در شرایط سخت هم یکی از بخش‌های اقتصادی کشور بوده که توانسته به رشد خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته رویدادهای بین‌المللی را تحریه کردیم، افزود: این رویدادها و حضور گردشگران در کشور نشان می‌دهد دنیا ایران را به عنوان مقصد گردشگری قبول دارد و حضور 180 عضو و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری مؤید آن است.

مونسان با بیان اینکه در این رویدادها توانستیم ظرفیت‌های ایران را به دنیا معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: همچنین توانستیم با فعالان حوزه گردشگری ارتباط بگیریم و ایران و همدان را معرفی کنیم، به طوری‌که کشور ما پر از پتانسیل گردشگری است و سعی کردیم بخش کوچکی را به نمایش بگذاریم.

وی اظهار کرد: موضوعات‌مهمی را با دبیرکل سازمان جهانی گردشگری مطرح کردیم که قرار شد بخش صنایع‌دستی ذیل سازمان جهانی گردشگری در ایران تشکیل شود و مرکز آن در همدان باشد و به‌زودی این بخش در ایران شکل می‌گیرد، بنابراین سازمان جهانی گردشگری و مستر پلان گردشگری کشور کمک کند که این موضوع هر چه بهتر بازنگری شود.

وی با اشاره به موضوع حساب‌های اقماری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد:  متأسفانه هنوز سهم گردشگری را به صورت دقیق در گردشگری نداریم که باید حساب آن مشخص شود تا بتوانیم سهم گردشگری در جی‌.دی‌.پی کشور داشته باشیم و کمک سازمان جهانی می‌تواند در تشکیل این حساب بسیار حائز اهمیت باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اکوتوریسم، یادآور شد: جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی در کشور وجود دارد و اعتقاد داریم بخش طبیعی و اکوتوریسم کشور ما کاملا این پتانسیل را دارد.

مونسان افزود: مقرر شد از تجربه‌های بین‌المللی برای هر چه بهتر برگزار کردن اکوتوریسم استفاده کنیم و این حوزه را ‌توسعه هرچه بیشتر دهیم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: همچنان قرار شد سازمان جهانی گردشگری به ما مشاوره بدهد و کمک کند که تصویر خوب از ایران به دنیا نشان دهد. 

وی از سازمان جهانی گردشگری خواست تا تصویر واقعی را از ایران به مردم جهان نشان دهد و گفت: امیدواریم روند رو به رشد صنعت گردشگری با سرعت هرچه بیشتر سمت جلو پیش برود.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.