دفتر منطقه‌ای اجلاس جهانی گردشگری در همدان راه‌اندازی شود

‌به گزارش «تاریخ‌ما»، ‌محمدناصر نیک بخت دوشنبه 21 آبان در آئین افتتاح چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته UNWTO در همدان، با ابرازخرسندی از برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان، اظهار کرد: در سال 2018، همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شده است و امروز هم خوشبختانه میزبان چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در کشور ایران و شهر تاریخی و فرهنگی همدان هستیم.

وی به صورت ویژه از دکتر زوراب، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به خاطر حضور در همدان قدردانی کرد و افزود: گویا معمولا ایشان در اجلاس‌های وابسته گردشگری در کشورها کمتر حضور پیدا می‌کند و این افتخار را به ایران و همدان بزرگ داد که جای قدردانی دارد. این حضور در شرایطی که ملت ایران از گردشگری به دنبال ارتقاء ارتباطات و ارسال پیام صلح و دوستی به مردم دنیاست، بسیار ارزشمند است. 

استاندار همدان با بیان اینکه حضور همدان در سازمان جهانی گردشگری با سه عضو به خوبی حکایت از جایگاه همدان در صنعت گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: همدان استانی تاریخی و موثر در تاریخ و تحولات جهان به ویژه در حوزه علم و اندیشه بوده و هست.

وی ادامه داد: اگر روزی همدان را با عالمان بزرگی چون بوعلی‌سینا می‌شناختند و بوعلی‌سینا، همدان را به خاطر نزدیکی به غرب و صولت ارتباط علمی و دانشی شرق و غرب برای زندگی و فعالیت علمی انتخاب کرد، امروز همدان علاوه بر معرفی با بوعلی‌سینای بزرگ محل فعالیت دانشگاه بین‌المللی D8 هم هست و دانشگاه‌های همدان آماده پذیرش دانشجویان همه کشورها برای تدوام تعاملات علمی در این منطقه علم‌خیز عالم‌پرور هستند.

نیک‌بخت بیان کرد: توجه جدی به صنعت گردشگری همدان از 5 سال پیش و مطالعاتی که انجام شده و انتخاب گردشگری به عنوان اولویت و محور توسعه استان همدان، آغاز و در همین زمینه اقدامات بزرگی چون تعامل با کشورها، برگزاری همایش‌های بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش هتل‌ها و بوم‌گردها انجام شد.

وی اظهار کرد: دارا بودن 1800 اثر تاریخی، صنایع دستی متنوع، بهره‌مندی از بزرگترین غار آبی جهان و شهرت اندیشمندانی همچون بوعلی‌سینا و میرسیدعلی همدانی و مردمانی میهمان‌دوست، بهترین شرایط را برای توسعه گردشگری همدان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اشتغال و گردشگری و حفظ محیط زیست را اولویت استان می‌دانیم، افزود: با این نگاه، کار آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در همدان آغاز شده و همدان توانست این کار را به سرعت انجام دهد.

استاندار همدان گفت: همدان را امروز در جهان به غارعلیصدر و آرامگاه پیامبران از جمله حیقوق نبی(ع) می‌شناسند و این استان با دارا بودن هتل‌های به‌روز و خانه‌های بوم‌گردی آمادگی پذیرش گردشگرا را داراست.

وی با تأکید بر اینکه در همدان‌سرمایه‌گذاری خارجی مانند تمام ایران تضمین‌شده است، عنوان کرد: امنیت سرمایه‌گذار تأمین شده، به طوریکه 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته و آماده اجرای 800 مگاوات نیروگاه خورشیدی هستیم.

نیک‌بخت گفت: ما گردشگری را راهی برای صلح در جهان می‌دانیم و اعتقاد داریم هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع ارتباط مردم با هم باشد.

استاندار همدان افزود: مردم ما علاقه‌ای به جنگ ندارند اما سلطه و زورگویی را از هیچ کس نمی‌پذیرند و امروز خاورمیانه باید افتخار کند که ایران با ثبات و آرامش را در کنار خود دارد.

وی یادآور شد: تحریم‌های اعمال شده توسط ترامپ را غیرقانونی، ظالمانه، یک‌جانبه و برخلاف روند صلح جهانی می‌دانیم و از همه کشورها انتظار داریم با تداوم همکاری‌های بین‌المللی این تحریم‌ها را به رسمیت نشناخته و در کنار ملت ایران مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را فریاد بزنند.

استاندار همدان تأکید کرد: اینجانب آمادگی استان همدان را برای تعامل در تمام زمینه‌ها اعلام می‌کنم و از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری تقاضامندم موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه‌ای سازمان در ایران اعلام و با حضور خود این دفتر را افتتاح کنند.

وی افزود: دبیرکل سازمان جهانی گردشگری این هدیه را به ایران خواهد داد اما اینکه این دفتر در کجای ایران باشد به رئیس میراث فرهنگی بستگی دارد.

وی خطاب به مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: هیچ استانی تمام شرایط گردشگری را به طور یکجا همانند همدان ندارد.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.