باید برای حفاظت از غارعلیصدر تلاش شود

‌به گزارش «تاریخ‌ما»،‌ زوراب پولو لیکاشویلی دوشنبه 21 آبان در آئین افتتاح چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته UNWTO در همدان، با اشاره به اهمیت توریسم فرهنگی، اظهار کرد: بسیاری از توریست‌های امروزی با هدف گردشگری مسافرت می‌کنند و باید سعی کنیم از فناوری‌های جدید برای ارتقاء صنعت گردشگری به نحو مطلوب استفاده کنیم و به ارتقاء فرهنگ و میراث‌های فرهنگی کشورهای مقصد بپردازیم.

وی با بیان اینکه در این راستا می‌توانیم با دانشگاه‌های بزرگ هم تعامل و همکاری داشته باشیم، افزود: باید سعی کنیم از فناوری‌های مدرن و جدید بهره‌مند شویم چرا که در عرصه گردشگری یک رقابت جدی وجود دارد و نباید در این رقابت عقب بمانیم.

پولو لیکاشویلی با بیان اینکه باید سعی در تعریف و تدوین پروژه‌های جدید گردشگری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همدان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران است و می‌تواند یکی از مقاصد مطرح در صنعت گردشگری باشد.

وی به حفاظت از غارعلیصدر به عنوان یکی از جاذبه‌های منحصربفرد ایران و همدان اشاره کرد و گفت: غارعلیصدر می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای ارتقاء گردشگری این منطقه باشد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با بیان اینکه باید برای حفاظت از این غار تلاش شود، گفت: سعی می‌کنیم ایران و جاذبه‌های گردشگری ایران را به جهان معرفی کنیم.

‌وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از نمادها و  سنبل‌های فرهنگی است، تأکید کرد: ایران و همدان در رأس صنایع دستی دنیا قرار دارد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در پایان عنوان کرد: در این اجلاس فرصت داریم تا شرکت‌های مختلف جهان را در یکجا جمع کنیم و به تضارب آرا بپردازیم.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.