شناسایی ۲۹ مورد ویروس کرونای انگلیسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

دکتر کردی در گفت وگو با خبرگزاری تاریخ ما اظهارکرد: با بررسی‌ آزمایشگاهی نمونه‌های برخی افراد مشکوک به کرونا انگلیسی، وجود این نوع ویروس جهش یافته در نمونه های ارسالی از شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، راسک، دشتیاری و کنارک تایید شد.

وی با اشاره به اینکه در پیک سوم کرونا قرار گرفته ایم ادامه داد: تب، بدن درد از علائم ابتلا به ویروس کووید است مگر آنکه با انجام تست خلاف آن ثابت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهربا اشاره به اینکه مراکز خدمات بهداشتی۱۶ ساعته آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند گفت: از تمامی موارد مشکوک تست کرونا در راستای شناسایی افراد مبتلا به کرونا و پیشگیری از شیوع بیشتر آن انجام می شود.

دکتر کردی با بیان اینکه  قدرت سرایت ویروس انگلیسی حدود هفت تا ده برابر نوع عادی آن است افزود: شیوع جهانی ویروس کرونای جهش یافته و در راس آنها ویروس موسوم به ویروس انگلیسی مهمترین تهدید سلامت مردم در حال حاضر است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: قدرت انتقال این ویروس بیشتر از نوع قبلی است و بشدت واگیر دار و میزان بیماری‌زایی و کشندگی بیشتری دارد و محدود به یک گروه سنی خاص نیست و افراد جوانتر و سالم تر جامعه را هدف قرار می‌دهد. 

دکتر کردی عادی انگاری شرایط را  زنگ خطر در مبارزه باکرونا عنوان کرد و افزود: مردم در یکسال اخیر سختی‌ها و مشکلات متعددی را به خاطر انطباق سبک زندگی خود با دستورالعمل‌های بهداشتی متحمل شده‌اند و اعضای نظام بهداشت و درمان هم طبیعتا این دشواری‌ها را درک می‌کنند و تجربه کرده‌اند اما هنوز هم باید به مقاومت خود در برابر این همه گیری ادامه دهیم تا تلفات کمتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه به ناچار از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی را رعایت نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: باتلاش همکارانم از روند کاهشی موارد ابتلا، موارد بستری و موارد فوت ناشی از این بیماری خرسندیم اما بشدت نگران ورود دانشگاه به پیک بعدی همه گیری کرونا نیز وجود دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.