ارسال پرونده بافت تاریخی میبد به یونسکو برای ثبت جهانی

به گزارش «تاریخ‌ما»،«فاطمه دانش‌یزدی» در نشست که با حضور فرماندار و شهردار شهرستان میبد برگزار شد، با بیان این‌که شهرستان میبد به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری نیاز به توجه جدی و برنامه‌ریزی در توسعه این زیر ساخت‌ها دارد، اظهار کرد: ظرفیت‌های نهفته زیادی در این شهرستان وجود دارد اما به دلیل بسیاری از کاستی‌ها قادر به جلب رضایتمندی کافی گردشگران نیستیم .

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه صنعت گردشگری، افزود: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه جانبه این کاستی‌ها را جبران کنیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بافت تاریخی میبد نیز مانند بافت تاریخی یزد زنده است و می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگران باشد، گفت: بافت تاریخی میبد قابلیت معرفی شدن در گستره جهانی را دارد .

دانش یزدی تصریح کرد: لذا پرونده ثبت آن در حال تدوین است و برای قرار گرفتن در نوبت فهرست ثبت جهانی به یونسکو ارسال می‌شود .

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با با همکاری و تلاش‌های مداوم مسئولین و مردم شاهد جهانی شدن بافت تاریخی میبد نیز باشیم .

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.