آموزش وپرورش باید در اولویت مسائل کشور باشد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام علیرضا اعرافی ظهر سه شنبه در دوزادهمین اجلاس هم اندیشی سالانه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در مشهد اظهارکرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که حدود ۱۰ سال برای تدوین آن وقت صرف شده سندی از تجربه های 40 سال کشوربوده که  می تواند به عنوان سند کلان در سطوح مختلف کشوری، استانی و منطقه ای مورد بررسی قرار گیرد و برای معلمان راهنما باشد.

وی افزود: اجرای این سند در کشور بسیار مهم بوده و شورای عالی انقلاب فرهنگی با در این راستا نیازها سخت افزاری و نرم افزاری را فراهم کند تا بتوانیم به اهداف مندرج این سند برسیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: توجه به نهاد خانواده، هویت اسلامی، انقلابی و ملی و داشتن نگاه جامع، مبتکر و خلاقانه از جمله  ویژگی های سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش است.

اعرافی تاکید کرد: باید آموزش وپرورش را در اولویت های مسائل کشور بدانیم و از همین رو حوزه های علمیه به آموزش و پرروش توجه دارد. روحانیون و طلاب باید این حمایت تبلیغی و نرم افزاری را از نظام تعلیمی کشور داشته و در همه ابعاد در کنار معلمان باشند. 

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد:تنها حضور یک روحانی در مدارس نمی تواند نقش تربیتی و تاثیرگذار ایفا کند بلکه باید همه بخش ها در این عرصه تلاش کنند و نقش مدیران کل آموزش و پرورش در این مسیر ویژه است. 

وی تاکید کرد: می توان از  منابع وظرفیت های مردمی نیز در حوزه تعیم و تربیت استفاده کرد  و با تشکیل گروه های های اندیشه ورز در مدارس  مسائل آموزش و پرورش را مورد مطالعه و آسیب شناسی قرار داد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.