جوانان خود را برای پذیرش مسئولیت در آینده آماده کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل رئیسی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با بیان اینکه بدون شک شباهت حضرت علی اکبر(ع) به رسول خدا(ص) تنها به ظاهر محدود نمی‌شود، اظهار کرد: ایشان علاوه بر بعد ظاهری و جسمانی، از نظر معنوی، انسانی، اخلاق و شخصیت نیز به حضرت محمد (ص) شباهت داشتند.

وی افزود: حضرت علی اکبر(ع) در خلق پسندیده و کلام بلیغ همچون پیامبر اکرم(ص) بودند و حضور شجاعانه وی در میدان نبرد با داشتن هدفی الهی، حضرت علی اکبر)ع) را به عنوان یک الگوی جاودان مبدل ساخته است.

رئیسی به سخاوت حضرت علی اکبر(ع) اشاره و تصریح کرد: روایت‌های متعددی مبنی بر سخاوت ایشان بیان شده است، همچنین ایثار و از خودگذشتگی از جمله خصیصه‌های بارز زندگی وی محسوب می‌شود، زمانی که برای اولین بار آب را بر حضرت سیدالشهدا(ع) بستند، ایشان به همراهی تعدادی از یاران امام حسین(ع) به دشمن تاختند و برای کاروان کربلا آب تهیه کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری یادآور شد: حضرت علی اکبر(ع) با آن که امام نبود و ظرفیت وجودی‌اش به اندازه امام حسین(ع) نمی‌رسید، اما از فضایل اخلاقی زیادی برخوردار بود که جوانان با پیروی از این فضایل اخلاقی می‌توانند راه رستگاری را طی کنند.

وی حضرت علی اکبر(ع) را الگویی مناسب برای جامعه جوانان دانست و خاطرنشان کرد: عبادت در جوانی یکی از رویکردهای ارزشمند ایشان بوده این امر عملی است که تمام بزرگان دین بر آن تاکید داشته‌اند، ثواب عبادت جوانان به درگاه خداوند نیز بیشتر مورد توجه است لذا عبادت در جوانی فضیلت بیشتری داشته، به‌علاوه توبه در زمان جوانی قطعا ارزشمندتر است.

رئیسی ادامه داد: خواندن قرآن یکی از اعمال پسندیده‌ای است که حضرت علی اکبر(ع) بر آن توجه داشتند، به‌همین دلیل جوانان با الگوبرداری از ایشان با خواندن و توسل به آن حضرت می‌توانند از خطا و تباهی دور شوند، همچنین توجه به دوست و همنشین خوب که امروز به عنوان دغدغه والدین مطرح است، امری مهم بوده زیرا دوست بد افراد را به تباهی می‌کشاند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری جمعیت جوان را نعمتی دانست که خداوند نصیب جمهوری اسلامی کرده است و گفت: باید قدر این نعمت را دانسته و در راستای استفاده از ظرفیت‌های جوانان کشور تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کارهایی که در جوانی می‌توان انجام داد هرگز در پیری قابل انجام نیست، بنابراین باید جوانان برنامه‌ریزی کرده و با خودسازی دینی، فنی، علمی و اخلاقی کارهای خود را پیش ببرند، چرا که مسئولان آینده کشور از میان جوانان انتخاب خواهند شد، جوانان اکنون خود را آماده پذیرش مسئولیت در آینده کنند و هرگز به فکر تقلید نبوده و قوه خلاقیت خود را به‌کار ببرند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.