دلایل عدم اجرای مصوبات کارگروه تسهیل باید آسیب‌شناسی شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، هوشنگ بازوند عصر امروز چها شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ستاد تسهیل به دنبال رفع موانع تولید واحدهای اقتصادی استان است که ۸۰ درصد دستور کارعا به بانک ها بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه وزیر کشور بر تشکیل ستاد تسهیل تاکید دارد، گفت: در این خصوص الحاقیه‌ای به مجلس ارائه شده که در جلسه بعد لازم است قرائت شود.

استاندار کرنانشاه افزود: حدود ۷ ماه از سال می گذرد و ضروری است مصوباتی که در جلسات گذشته برگزار شده بررسی گردد تا روشن شود که چند درصد از آنها عملیاتی شده، چون کارخانجاتی که با بانک‌ها مشکل دارند ادعا دارند که هنوز هیچ کدام از آنها حل و فصل نشده است.

بازوند خاطرنشان کرد: مصوباتی که در این جلسات مطرح می‌شود زمانی امیدوار کننده است که بتوانند آنها را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: باید برای مصوبات ستاد تسهیل یک آسیب‌شناسی صورت بگیرد و اگر گیر کار با بانک‌هاست باید تعیین تکلیف شوند و از آنها دلایل اجرایی نشدن مصوبات را پیگیر شویم.

استاندار کرمانشاه ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی بیان داشت: در این شرایط تحریم باید حمایت خود را دو چندان کنیم، چون اگر بخش خصوصی احساس کند حمایت نمی‌شود ناامید خواهد شد.

بازوند با انتقاد از بروکراسی حاکم بر عملکرد برخی بانک در رفع موانع پیش روی شرکت‌های تولیدی، اظهار داشت: این کار سبب شده بسیاری از شرکت ها نیروهای کار خود را از دست داده و عملا بیکار شوند.

وی ادامه داد: فرق چنین افرادی با دشمنانی که با تحریم قصد افزایش نرخ بیکاری و فشار اقتصادی را دارند چه می‌تواند باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.