۱۲موزه تخصصی در آذربایجان غربی ایجاد می شود

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ موزه تحت نظارت این سازمان در سطح استان وجود دارد افزود: از این تعداد هفت موز مشارکتی با بخش خصوصی است و مابقی موزه های ایجاد شده توسط سازمان است..

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شد ۱۲موزه تخصصی در استان راه اندازی می شود ادامه داد: موزه بوکان، صلح سردشت، تجدید بنای موزه میاندوآب، قاجار منطقه آزاد ماکو، موزه الیبال، موزه کودک، موزه نسخ خطی از مهمترین موزه های تخصصی در استان خواهند بود.

جباری خاطرنشان کرد: مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف وضعیت زمین موزه بوکان و موزه صلح سردشت انجام یافته و اقدامات حقوقی جهت واگذاری زمین موزه بوکان به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آدربایجان غربی از هر لحاظ آمادگی دارد تا در زمینه راه اندازی این موزه همکاریهای لازم را با دیگر دستگاههای اجرائی شهرستان داشته باشد.

جباری تاکید کرد: گفت: تنوع موزه ها می تواند مقاصد جدیدی را برای گردشگران فراهم سازد و ما بر همین اساس کار مطالعاتی برای راه اندازی  موزه های تخصصی را در شهرهای مختلف استان آغاز شده و بزودی وارد فاز اجرایی می شود.

آذربایجان غربی در حال حاضر دارای ۱۱موزه دولتی و غیردولتی شامل موزه باستان شناسی ارومیه، موزه سنگ سه گنبد ارومیه، موزه باستان شناسی حسنلو، کاخ موزه باغچه جوق، موزه مردم شناسی ارومیه، موزه مردم شناسی مهاباد و موزه باستان شناسی میاندوآب، موزه خوی است.

موزه تپه حسنلو، موزه تخت سلیمان تکاب و موزه سنگ سه گنبد ارومیه نیز جزو موزه های تخصصی استان به شمار می رود که در آنها اشیای تاریخی کشف شده از این محوطه های باستانی و تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

افزون بر ۳۰ هزار قلم اشیای تاریخی در موزه ها و کاخ موزه های آذربایجان غربی وجود دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.