تربیت مبلغ توانمند از اصول اصلی حوزه است

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام  محمد فردوسی پور ظهر پنج شنبه  در اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه برادران استان‌های خراسان اظهار کرد: تربیت مبلغ توانمند و تبلیغ از اصول اصلی حوزه است که باید نسبت به آن اهتمام بیشتری داشت در همین راستا ویژگی ها و الزامات چشم انداز این حوزه در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی تدوین شده است.

وی افزود: حوزه علمیه خراسان در عرصه تبلیغ باید برخوردار از مبلغان توانمند، عالم و مهذب، تحول آفرین، آشنا به روش ها و فنون تبلیغ دین در دنیای معاصر، دارای قدرت فعال سازی تفکر در مخاطب، بی اعتنا به لذت های دنیوی و هدایتگر نفوس به سمت توحید باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ادامه داد: پشتیبانی و حمایت عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی با حضور حائزان رتبه اجتهاد و تولید علم و دانش در تراز اجتهاد برای فعالیت های عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی، تامین کننده مبلغان کارآمد، آشنا با زبان و مهارت های تبلیغ در سطح استان و منطقه از دیگر الزامات تبلیغ در سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان است.

وی گفت:نظام جامع تبلیغ به همت کمیسیون تخصصی تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز در شهریور امسال تدوین و به مدارس علمیه و معاونت تبلیغ، ابلاغ شد.

فردوسی پور تاکید کرد: دوره های توانمندسازی ویژه محرم، اربعین، ایام فاطمیه، حجاب، اقامه نماز، گفتمان انقلاب، کودک و نوجوان تاکنون برگزار شده است همچنین کارگاه آموزشی فضای مجازی، سواد رسانه، ارتباط موثر تبلیغ نوین  نیز از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت در دو سال گذشته بوده است.

وی بیان کرد:حوزه علمیه خراسان و معاونت تبلیغ در دو سال گذشته، مبلغان توانمندی را در راستای ترویج اسلام شیعی و فرقه شناسی به عتبات و کربلا اعزام کرده است.

فردوسی پور تصریح کرد:در حوزه  فعالیت تبلیغی جهادی خواهران طلبه نیز بیش از ۹هزار جلسه در موضوعات تبلیغی و ساماندهی خواهران مبلغ برگزار شده و حضور و فعالیت ۲۲۴ مبلغ خواهر در عرصه های تبلیغی ماه رمضان در کارنامه سال ۹۷ بخش خواهران این معاونت ثبت شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.