تفاهم‌نامه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان جنوبی امضا شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، طی مراسمی پیش از ظهر پنج‌شنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، تفاهم‌نامه ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان جنوبی بین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و آموزش‌وپرورش امضا شد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم بابیان اینکه انسان، راه و وسیله نقلیه در حوزه حمل‌ونقل نقشی اساسی دارند، گفت: این مثلث ایمنی برای ایفای نقش خود نیازمند سیستمی کنترلی است.

سید مجتبی علوی مقدم سلامت روحی را یکی از نیازهای اولیه رانندگان دانست و اظهار کرد: بسیاری از حوادث ناشی از نبود سلامت روحی و روانی رانندگان است.

وی بیان کرد: اگرچه رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از مسائل مهم است اما اگر رانندگان باعقل و تدبیر و رعایت قوانین رانندگی پیش بروند، آسیب‌های موجود کاهش می‌یابد.

علوی مقدم با اشاره به اهمیت راه در بروز تصادفات بیان کرد: رفع نقاط حادثه نیز، نظارت‌های هوشمند و استفاده از وسایل نقلیه سالم از دیگر عوامل تاثیر گذار در کاهش تصادفات است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رانندگان قبل از ورود به عرصه رانندگی و دریافت گواهینامه، باید تست‌های روان‌شناسی را بدهند.

وی اظهار کرد: اگر دولت‌مردان و متولیان اصلی حمل‌ونقل برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند، با کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

علوی مقدم با بیان اینکه باید حداقل‌های مسائل ایمنی در ساخت خودرو رعایت شود، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حمل‌ونقل هم نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.