تخریب آثار تاریخی توسط دستگاه های دولتی افزایش یافته است

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، محمد مهدی افضلی با تاکید بر اینکه تخریب آثار تاریخی توسط دستگاه های دولتی افزایش یافته است، گفت: در این خصوص تخلفات بخش خصوصی به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند از هفت هزار بنای تاریخی و محوطه باستانی شناخته شده در سطح استان پهناور کرمان مراقبت کند، تصریح کرد: از تشکل های مردم نهاد و دوستدارن میراث فرهنگی و جوامع محلی درخواست می شود دراین زمینه حساسیت  بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوضه های مرتبط به یگان های حفاظت میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه با انتقاد از تخریب سر در تاریخی بیمارستان شهید باهنر کرمان تاکید کرد: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد و با فرد یا افرادی که سهوا یا عمدا اقدام به تخریب این اثر کرده اند به شدت برخورد کند.

افضلی با بیان اینکه تا این لحظه پاسخ روشنی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص علل تخریب سر در تاریخی بیمارستان شهید باهنر کرمان ارائه نشده است، افزود: باید تکه های تخریب شده سر در مذکور به میراث فرهنگی تحویل شود تا در صورت امکان اقدام به احیا و بازسازی آن شود.

وی با بیان اینکه تخریب آثار تاریخی غیر قابل توجیه است، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی کرمان درخواست می شود تکه های تخریب شده سر در تاریخی بیمارستان شهید باهنر کرمان را برای احیا و بازسازی مجدد به میراث فرهنگی تحویل دهد.

افضلی با تاکید بر اینکه تخریب آثار تاریخی غیر قابل توجیه است، تصریح کرد: امیدواریم در آینده دیگر شاهد تکرار این قبیل اقدامات از سوی دستگاه های دولتی و یا غیر دولتی نباشیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.