برگزاری اجتماع بزرگ «بسیج، ۴۰ سال افتخار» در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سردار بهمن ریحانی امروز دوشنبه در نشست خبری هفته بسیج به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و اظهار داشت: امسال هفته بسیج با هفته وحدت و ۴۰ سالگی انقلاب مصادف شده است و در برنامه‌های این هفته هم به این موضوعات پرداخته شده است.

وی افزود: برنامه های این هفته را در شرایطی اجرا می‌کنیم که دشمن با تمام ظرفیت پای کار آمده تا ما ۴۰ سالگی انقلاب را درک نکنیم، اما به حمد خدا این پیش‌روندگی و پیش‌برندگی انقلاب اسلامی ادامه داشته و خواهد داشت.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: بدون شک بسیج به عنوان یک مدل حرکت مردمی و یقینا از بی‌نظیرین تشکل‌های اجتماعی دنیاست.

سردار ریحانی ادامه داد: این نهاد مردمی و اجتماعی به لحاظ نوع تشکیل و ماهیت قابل قیاس با هیچ یک از نهضت‌های مردمی جهان نیست و این ابتکار بزرگ امام عظیم‌الشان است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان فتح الفتوح ایشان یاد کرده است.

وی هدف امام از غرس شجره طیبه بسیج را بیمه کردن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیج امروز در بسترهای امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کارایی‌های بسیاری دارد.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه، بسیج را مهمترین تشکل مردمی بعد از انقلاب برشمرد که مردم داوطلبانه در آن حضور یافتند  و تصریح کرد: بسیج نماد حضور ملی و آگاهی یک ملت است که کارکردهای زیادی دارد.

سردار ریحانی حراست از انقلاب و دستاوردهای آن و ایجاد یک الگوی فرهنگی و نظام تربیتی هم‌تراز انقلاب برای تربیت نوجوانان و جوانانی با اعتقادات محکم و بینش سیاسی درست را از دیگر اهداف تشکیل بسیج عنوان کرد.

وی همچنین تحقق‌بخشی به روحیه و مدیریت جهادی، مقابله با بحران‌های تجزیه‌طلبی، نقش‌آفرینی مقتدرانه در منطقه، همکاری در طرح‌های ملی، امدادرسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه، کمک به تقویت بازدارندگی و غنی سازی اوقات فراغت در اردوهای هجرت را از دیگر کارکردهای بسیج دانست.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه همچنین اشاره‌ای به اردوهای جهادی داشت و تصریح کرد: در اردوهای جهادی مناطق زلزله ۱۴ هزار نفر از سراسر کشور در امداد و نجات، ساخت‌وساز، فرهنگی، بهداشتی و درمانی و… کارهای خوبی انجام دادند.

سردار ریحانی همچنین به بیان انتظارات از مدیران بسیجی پرداخت و گفت: اخلاق و معنویت، هویت و نماد بسیج است و انتظار می‌رود مدیران نظام جمهوری اسلامی به این خصلت آراسته باشند.

وی مردمی بودن را از دیگر خصلت‌های لازم مدیران بسیجی دانست و تصریح کرد: دشمن‌شناسی از دیگر الزامات مدیران است و نباید مرعوب دشمن شوند.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه  کلان‌نگری، ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز در دستگاه‌های اجرایی، منطبق بودن با انقلاب، و اجرای امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر انتظارات جامعه از مدیر بسیجی عنوان کرد.
 

تشریح برنامه‌های هفته بسیج

وی سپس برنامه‌های هفته بسیج با شعار محوری «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» را تشریح کرد و افزود: اولین روز هفته بسیج سه‌شنبه و مصادف با آغاز هفته وحدت  است که با عنوان «بسیج، فرهنگ و مسجدمحوری» نامگذاری شده است.

سردار ریحانی دیدار مسئولان بسیج و سپاه با آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه را از مهمترین برنامه‌های اولین روز این هفته عنوان کرد و گفت: اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در طول هفته و برگزاری یادواره های شهدا در طول این هفته انجام می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه انجام نهضت خدمت رسانی با برپایی میز خدمت در ادارات را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و ادامه داد: مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی در اقشار مختلف و شهرستان‌ها طی این هفته برپا می‌شود.

وی از اعزام پزشکان بسیجی به مناطق محروم و اجرای طرح شهید «رهنمون» در نقاط محروم همزمان با هفته بسیج خبر داد و اظهار داشت: برپایی ایستگاه‌های سلامت در میعادگاه‌های نماز جمعه، افتتاحیه سالن‌های ورزشی و برگزاری جشنواره های بومی محلی  و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

به گفته سردار ریحانی، نشست‌های بصیرتی و روشنگری، همایش پیاده روی در هرسین و سرپل ذهاب و تجلیل از پیشکسوتان شهادت و ایثار از برنامه‌های دیگر این هفته است.

فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم‌ (ص) استان کرمانشاه همچنین تصریح کرد: در روز بسیج نیز تجمع گردان‌های بیت‌المقدس و امام حسین در تمام شهرستان با عنوان «بسیج ۴۰ سال افتخار» را خواهیم داشت.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.