تقویت فعالیت های فرهنگی پیش زمینه توسعه استان کردستان است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمدقربان کیانی شامگاه یکشنبه در مراسم رونمایی از جلدهای دوم و سوم نمایشنامه های کردی، اظهارداشت: مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۳ با تمام وجود در حال فعالیت در حوزه اشاعه فرهنگ و هنر استان کردستان است و امروز با چاپ جلدهای اول، دوم و سوم نمایشنامه های کردی روژمیر شاریک شاهد به ثمر نشستن این تلاش ها هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده حوزه کارهای فرهنگی نبود منبع های علمی است که امروزه با چاپ چنین کتاب های ما می توانیم با سربلندی اعلام کنیم که بخشی از این نیاز عمده را تامین کردیم و انشاالله به این راه ادامه خواهیم داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: روژمیری شاریک عنوان نمایشنامه هایی با زبان کردی است که از سوی نویسندگان کرد زبان ایرانی نوشته شده و به همت مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج گردآوری و با حمایت های حوزه هنری استان کردستان به چاپ رسیده است.

کیانی یادآور شد: جلد اول این مجموعه دو سال قبل چاپ و وارد بازار شد و به دلیل استقبال صورت گرفته از سوی مخاطبان جلدهای دوم و سوم آن نیز گردآوری و چاپ شده است.

وی بیان کرد: در دو جلد جدید این مجموعه، نمایشنامه های ۱۹ هنرمند تئاتر استان کردستان با زبان کردی جمع آوری و بعد از تائید از سوی شورای پژوهشی در نهایت با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج چاپ شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.