برنامه جامع همکاری ایران و چین نهایی شد

وزیر امور خارجه چین با «علی لاریجانی»، مسئول پیگیری قرارداد ۲۵ ساله ایران – چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از صداوسیما، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین و علی لاریجانی، مسئول پیگیری قرارداد ۲۵ ساله ایران – چین در دیدار مشترک درباره توسعه مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

 طرفین در این دیدار ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین بر بسط همه جانبه روابط مبتنی بر مشارکت جامع راهبردی تاکید کردند.

طرفین همچنین با ابراز خرسندی از نهایی شدن برنامه همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و بررسی چگونگی پیشبرد ابعاد کلان روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی بر رایزنی نزدیک دو کشور برای ارتقای همکاری‌های بلند مدت و راهبردی تاکید کردند.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به رویکرد کشور در سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقلا در مورد روابطش با کشورها تصمیم می‌گیرد و مانند برخی کشورها نیست که با یک تلفن موضعش تغییر کند.

وزیر خارجه چین نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط چین با ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی و استراتژیک خواهد بود.
طرف چین همچنین در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر اهمیت همکاری‌ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تاکید نمود و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی در کشور ابراز خرسندی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.