ساخت مجموعه شمس تبریزی در خوی آغاز می‌شود

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار «تاریخ‌ما» اظهار کرد: همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی عملیات اجرایی ساخت بارگاه شمس تبریزی با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی کشور  در خوی  کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان اینکه این پروژه ارزشمند فرهنگی و تاریخی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اجرایی می شود تصریح کرد: مجموعه فرهنگی و هنری بارگاه شمس در فضایی به مساحت 2000 متر مربع زیربنا و 7000 مترمربع محوطه سازی احداث خواهد شد.

جباری با بیان اینکه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات در مدت ۳ سال کار ساخت بارگاه شمس به اتمام خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اولویت اول، ساخت المان بارگاه شمس است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، مقبره شمس را برای توسعه گردشگری کشور مهم عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان اهتمام ویژه ای برای ساخت این مجموعه دارند.

به گزارش «تاریخ‌ما»، آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری خوی در استان آذربایجان غربی و محل مدفن شمس تبریزی است که  همه ساله علاقه‌مندان شمس تبریزی از خوی و دیگر شهرهای ایران و حتی کشورهای همسایه در مراسمی بزرگداشت این شاعر ملی را گرامی می‌دارند.

مناره شمس تبریزی مناره‌ای مربوط به سدهٔ ۶ ه‍.ق است که در سال ۱۳۵۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است، این مناره در صحن آرامگاه شمس تبریزی از صوفیان و عارفان پرآوازه ایرانی است و این بنا در محلهٔ امامزاده سید بهلول در شمال غربی شهر خوی واقع شده‌ است.  
انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.