یگان حفاظت از ساختار تشکیلاتی مناسب برخوردار می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، قاسم سبزعلی عصر دوشنبه در حاشیه گردهمایی منطقه ای حریق استان های شمال کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هم اکنون در کشور با چالش جدی آب، خاک، پوشش گیاهی و حریق مواجه هستیم و باید به طور برنامه ریزی شده و هدفمند موضوعات را آسیب شناسی کرده و اقدامات به هنگام برای برون رفت آن ها داشته باشیم.

وی با بیان این که چالش های وجود به مسائل زیربنایی باز می گردد که منشاء اقتصادی دارد، افزود: بنده معتقدم اگر امروز در کشور با چالش مواجه هستیم به این دلیل است که انسجام بین بخشی نداشته ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور ادامه داد: نگاه ما این است در کنار اقدامات دولتی برای حل چالش های موجود در حفاظت، نیازمند افزایش پوشش در بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی هستیم.

وی اضافه کرد: اگر زیرساخت ها و بستر اصلاح نشود و مردم در کنار نیروهای یگان حفاظت قرار نگیرند امکان حفاظت از ۱۳۵ میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی و مرتعی با این تعداد نیرو وجود ندارد.

سبزعلی با اشاره به این که یگان حفاظت تاکنون از ساختار تشکیلاتی مناسبی برخوردار نبوده، تصریح کرد: ۷۰۰ پست را در حزه ستادی و بیش از دو هزار پست در حوزه میدانی برای یگان حفاظت تعریف کرده ایم و در تلاش هستیم این موضع را حل کنیم.

وی بیان کرد: هم اکنون این حجم کاری در اطفاء حریق، مبارزه با قاچاق چوب، شخم و شیار مرتع و … با بضاعت نیروهای یگان حفاظت تطابق ندارد.

وی گفت: در کشورهای همجوار مانند روسیه و ترکیه بین دو تا ۱۰ هزار هکتار توسط یک نیرو حفاظت می شود اما این موضوع در ایران بین ۷۵ هزار هکتار و یا بیشتر است.

وی یادآور شد: این تعداد نیروی فعال در یگان حفاظت پاسخگوی نیاز حفاظتی نیست و سیطره نظارتی ما ضعیف است و تلاش داریم با تدبیری در دولت به کارآمدی در این حوزه برسیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: نیروهای آسیب دیده یگان حفاظت از موضوع شهادت و جانبازی برخوردار نمی شوند و تلاش داریم با پیگیری های انجام شده لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط بانان را در مجلس نهایی کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.