ایران برای از سر گیری فعالیت مرزهای پرویزخان و تمرچین آماده است

به گزارش «تاریخ‌ما»، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

همانگونه که وزیر کشور ایران در خصوص بازگشایی مرز بین‌المللی پرویزخان در قصر شیرین و تمرچین در پیرانشهر اشاره کردند، به آگاهی می‌رساند تمایل جمهوری اسلامی ایران به فعالیت مرزهای رسمی به آگاهی دولت جمهوری عراق رسید و در صورت تفاهم و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن به دوایر مرزی، فعالیت مرزها از سر گرفته خواهد شد.

در همین رابطه ناظم دباغ نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در تهران نیز در گفت‌وگویی با «تاریخ‌ما» در مورد روند باز شدن مرزهای مشترک ایران و منطقه اقلیم کردستان، گفته بود: مرز باشماق بین منطقه اقلیم و ایران باز شده و گفت‌وگوها و رایزنی‌هایی نیز برای باز شدن مرز تمرچین و پرویزخان صورت گرفته ولی باز شدن این مرزها معطوف به حصول نتیجه بین اربیل و بغداد است.

وی با بیان این‌که در فرایند کنونی مشخص نیست که مدیریت این مرزها صرفا بر عهده بغداد است یا اربیل و بغداد به طور مشترک مسوولیت این موضوع را برعهده دارند، ادامه داد: با توجه به این موضوع طرف ایرانی نیز نمی‌تواند یک طرفه مرز را باز کند. از دیگر سو به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مرز پرویزخان در کنار مرز خسروی است دولت بغداد نیازی نمی‌بیند که مرز پرویزخان را باز کند این در حالی است که بسیاری از افراد و تجار برای رفت و آمد بین دو منطقه در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.