ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها براساس مدارا و سعه صدر باشد

به گزارش سایت «تاریخ ما»، به نقل از  روابط عمومی استانداری قزوین، نصرت الله علیرضایی در جلسه شورای مرکزی روابط عمومی های استان اظهار کرد: امیدواریم در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی روابط عمومی های استان بیش از گذشته بتوانیم از ظرفیت این شورا برای بهبود تعامل دستگاه ها با افکار عمومی و رسانه ها استفاده کنیم.

علیرضایی افزود:به هر حال ضعف ها و کاستی هایی هم در حوزه روابط عمومی ها و هم رسانه ها وجود دارد  که باید به آن پرداخته شود و با جلسات مشترک با نهادهایی مثل خانه مطبوعات و نمایندگان رسانه می توان به  آسیب شناسی و ارائه راهکار برای حل این مسائل و بهبود مناسبات و تعامل بهتر پرداخت.

وی گفت: عامل و ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها باید مبتنی بر مدارا و سعه صدر باشد   تا بتوان با بالابردن ظرفیت ها از مسیر اصلی که روشنگری و ارتقای سطح افکار عمومی است، دور نشد.

دبیر شورای مرکزی روابط عمومی های استان افزود: نسبت و رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها نباید  براساس تقابل و مجادله، تعریف شود بلکه باید فضایی ایجاد کرد که رسانه ها و خبرنگاران فعال از غیرفعال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی باشند.

علیرضایی افزود:در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی روابط عمومی ها شاخص های سنجش و ارزیابی رسانه ها به شیوه علمی و تخصصی تدوین و پس از بررسی براساس این شاخص ها از رسانه ها و خبرنگاران فعال تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.

علیرضایی در ادامه گفت:روابط عمومی های استان باید بتوانند بر اساس رسالت و ماهیتی که دارند فعالانه تر، خلاق تر و با اثرگذاری بیشترینسبت به گذشته ظهور و بروز داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین بیان داشت:یکی از نقاط ضعف دستگاه ها در عرصه اطلاع رسانی، ارتباط ضعیف مدیران با رسانه هاست که در این خصوص مدیران باید رفتار و مشی استاندار را در تعامل با رسانه ها سرلوحه و الگوی خود قرار بدهند.

وی گفت: وقتی استاندار شخصا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پاسخگوی سوالات و   ابهامات خبرنگاران و اصحال رسانه است، حجت بر مدیران تمام است و باید با تاسی از این رفتار، شکل و روش تعامل و ارتباط خود را با رسانه ها تغییر داده و تقویت کنند.

این مقام مسئول در رابطه با هفته پژوهش و فناوری استان گفت:غرفه های دستگاه ها در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری باید فراتر از کارهای معمولی و تکرای مثل ارائه بروشور و مستندات مکتوب باشد.

وی افزود:کارگاه های آموزشی با محتوای مناسب  برای عموم مردم و مشتریان سازمان ها می تواند یکی از اقداماتی باشد که دستگاه ها در این غرفه ها برگزار کنند.

رئیس شورای مرکزی روابط عمومی های استان گفت: انتظار می رود در برنامه های هفته پژوهش از سوی مدیران به مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف پرداخته شود.

علیرضایی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: باید عملکرد ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در استان قزوین به شکل کاملا تخصصی و بدیع تدوین و تهیه شود  و دستگاه های اجرایی مهلت دارند گزارش های خود را در این رابطه ارائه کنند.

در ابتدای این جلسه اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات در راستای فعالیت هدفمند و موثر شورای مرکزی در دور جدید پرداختند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.