۱۱ کارگاه آموزشی برای ۳۸ هزار نفر ساعت برگزار شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، عباسعلی دانافر ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین روز همایش هویت کودکان ایران اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی دو روز برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی، ۱۱ کارگاه آموزشی برگزار می شود که ۹ کارگاه در روز نخست و دو کارگاه در روز دوم همایش برگزار می شود.

وی افزود: مخاطبان کارگاه اول دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و آموزگاران هستند و طراحی الگوی توسعه هویت اسلامی نوآموزان پیش دبستانی، بررسی چگونگی تاثیر انیمیشن شکرستان، آسیب شناسی هویت اسلامی در نوآموزان از محورهای این کارگاه است و محمدعلی اخوت، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردکان و احمد زندوانیان استادیار فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه یزد سخنرانان این کارگاه هستند.

دانافر بیان کرد: مخاطبان کارگاه دوم نیز دانشجویان دانشگاه یزد و آموزگاران هستند و مقالات و سخنرانی هایی با محوریت نقش قصه ها و داستانهای مبتنی بر فرهنگ ایران اسلامی، رشد و تعالی هویت نوآموزان دوره پیش دبستانی و مفهوم هویت در داستانهای کودک و اسناد فرادستی با سخنرانی سعید وزیری عضو هیئت علمی دانسگاه آزاد یزد و کاظم برزگر استادیار روانشناسی تربیتی یزد برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از کارگاه ها با حضور مربیان پیش دبستانی با محوریت آواها و نواهای محلی، دکلمه خوانی تاثیر هنر در فرآیند هویت یابی کودکان و با سخنرانی حمید سلطان زاده مدرس و داور سرود موسیقی کودک برگزار خواهد شد.

وی کارگاه چهارم را ویژه مربیان پیش دبستانی با محوریت قصه گویی و نقش قصه در پرورش هویت کودکان با سخنرانی مهدی آرایی، داور جشنواره های قصه گویی برگزار می شود.

دانافر عنوان کرد: کارگاه پنجم برای آموزگاران با محوریت ماهیت کودکی پیش از رجوع به مبحث هویت با سخنرانی حمیدرضا شاه آبادی نویسنده و صاحب نظر حوزه کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی ادامه داد: کارگاه دیگری نیز برای مربیان پیش دبستانی با محوریت نقش فیلم و عکس با سخنرانی محسن عباسی مدرس دانشگاه یزد و داور جشنواره در زمینه هنر فیلم و عکاسی و محسن خیرخواه استاد دانشگاه آزاد یزد و داور جشنواره در بخش عکاسی برگزار خواهد شد.

دانافر اظهار داشت: سایر کارگاه ها نیز با محوریت اهم مفاهیم کلیدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بحث درباره راهکارهای علمی تحقق آنها در مدارس و پیامد، راهکارها و تاثیر آن در هویت فردی با سخنرانی سید عدنان حسینی و علیرضا صادق زاده برگزار می شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.