پیروزی در میدان‌های مختلف مدیون وحدت و همدلی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان بصیرت و دشمن‌شناسی را از ویژگی‌های بسیج عنوان کرد و افزود:  گفتمان و فرهنگ بسیجی همواره عامل مهمی در توسعه و پیشرفت بوده است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره در معرض هجمه‌های مختلف دشمنان قرارگرفته است، ادامه داد: بسیج به‌عنوان یکی از نیروهای تأثیرگذار، توانسته نقش ارزشمندی در مقابله با توطئه‌های دشمنان داشته باشد.

خاتمی با بیان اینکه تشکیل بسیج نشان‌دهنده از دوراندیشی و تفکر بالای امام خمینی(ره) بود، افزود: تشکیل بسیج برای حفاظت از نظام و انقلاب انجام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: بسیج در زمانی در جبهه حضور داشت اما امروز در عرصه محرومیت‌زدایی و امدادرسانی در زلزله‌ها و عرصه‌های مختلف تلاش می‌کند.

خاتمی با بیان اینکه امروز شاهد افتخارآفرینی بسیج مردمی در کشورهای منطقه هستیم، گفت: بسیج همواره باید برای حفاظت از نظام و انقلاب جهاد و تلاش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه هدف از بعثت پیامبر رساندن اخلاق به کمال است، افزود: برخی از ابعاد و ویژگی‌های انسان مانند رنگ و قد و … در اختیار فرد نبوده است اما برخی دیگر مانند اخلاق و رفتار در دست انسان است و بستگی به فرد دارد و در اختیار خود شخص است.

خاتمی با بیان اینکه امروزه پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در داخل کشور مدیون وحدت و همدلی است، گفت: اگر کشورهای اسلامی همدل و همرنگ می‌شدند هیچ قدرت استکباری نمی‌توانست علیه مسلمانان کاری کند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت خاتم‌الانبیاء محمد مصطفی(ص) و امام ششم شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: انسان تنها موجود تربیت‌پذیر است و الگوی مناسب و کامل برای انسان در ابعاد مختلف پیامبر گرامی اسلام است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.