فرانسه: ایران به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانس خبری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال همکاری نزدیک با شرکای‌ تروئیکای اروپایی و همچنین مسکو و پکن هستیم تا راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کنیم که اجازه دهد ایران به تعهدات هسته‌ای خود احترام بگذارد و آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق بازگردد. ما گفت‌وگوهایی با تهران و واشنگتن در این خصوص داشته‌ایم.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار کرد: این گفت‌وگوها ضروری‌تر هستند چراکه ایران با پیشنهاد سرویس اقدامات خارجه اروپا درخصوص ارتباط مستقیم میان مشارکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده که یک ماه و نیم پیش ارائه شد و باعث تسهیل گفت‌وگوها می‌شد، موافقت نکرده است. ما و شرکای‌مان امیدواریم که به لطف تلاش‌هایمان فرمت‌های جایگزین موثر دیگری دایر شوند.

وزارت خارجه فرانسه در آخر گفت: این شرایط بسیار مشکل‌ساز است. ایران بیش از یک ماه است که به نقض جدی برجام ادامه می‌دهد و توانایی‌های نظارتی و راستی‌آزمایی آژانس اتمی را محدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مجلس شورای اسلامی ایران با گذشت نزدیک به دو سال از خروج آمریکا از توافق هسته ای، متحمل شدن تحریم های بازگردانی شده و تحریم‌های جدید از سوی این کشور و بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه پیدا کردن راهکاری عمل‌گرایانه برای کاهش تاثیر تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران، تصویب کرد که ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد. به موجب این اقدام، بازرسی های آژانس در ایران محدود خواهد شد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.