پایانه بار یزد نیازمند ساماندهی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی علیخانی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با پیشکسوتان عرصه حمل و نقل استان یزد، ضمن تقدیر از حضور رانندگان و مدیران پیشکسوت در این جلسه که سال‌های سال عمر خود را در خدمت مردم استان یزد و ایران اسلامی، سپری کردند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، بهره‌مندی از تجربیات رانندگان و استفاده از راهنمایی‌های آنها است.

وی افزود: این مجموعه در روزهای نه چندان دور یکدیگر جمع می‌شدند و در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل بار و مسافر با یکدیگر بحث و گفتگو می‌کردند اما امروز از هم دور افتاده‌اند و برگزاری این نشست می‌تواند علاوه بر استفاده از تجربیات ارزشمند آنها، فضای یکدلی و صمیمیت گذشته را نیز تکرار کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: اگر نظراتی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و خدمات رسانی بهتر به مردم و مسافران وجود دارد، از آنها استفاده کرده و از انتقادات نیز بهره‌مند خواهیم شد.

آسیب‌شناسی مشکلات حوزه حمل و نقل استان یزد

علیخانی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به حضور خود در استان یزد طی چند ماه گذشته‌،‌ افزود: در این مدت، مشکلات حوزه حمل و نقل آسیب شناسی‌ شد و به این نتیجه رسیدیم که با پیشکوستان حمل و نقل نشست هم اندیشی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست هم در جنبه مدیریتی حمل و نقل و هم در عرصه حمل و نقل بار و مسافر انجام شده است، عنوان کرد: از نقطه نظرات همه پیشکسوتان استفاده شد و برخی پیشنهادات را به بحث گذاشتیم و بقیه را نیز در طول خدمت بهره خواهیم گرفت.

دعایی، یکی از پیشکسوتان حوزه حمل و نقل در این نشست اظهار داشت: پایانه بار فعلی زمینی ۱۲ هکتاری بود که برای حصارکشی آن بدون اعتبار و پشتوانه از محل درآمد مرکز اعلام بار اقدام کردیم.

پایانه بار یزد از نظر فیزیکی دچار مشکل است

وی افزود: امروز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری هستیم و امیدواریم همه ما بعد از سال‌های خدمت وقتی به سابقه خود نگاه می‌کنیم، راهی هموار ببینیم.

دعایی ادامه داد: پایانه یزد که زمانی در کشور حرف اول را می‌زد، امروز از نظر فیزیکی دچار مشکلات بسیاری است که باید رفع شود.

وی عنوان کرد: تقاضا می‌کنیم که از نظر فیزیکی این پایانه را ساماندهی کنید ضمن اینکه با توجه به مشکلات ترافیکی که این پایانه دارد، باید برای رفع آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

دعایی همچنین خواستار ساماندهی حمل و نقل شد و افزود: در گذشته افرادی خدوم، یکدل و صمیمی با یکدیگر همکاری می‌کردند و در مواقعی که در حوزه حمل و نقل معضلی ایجاد می‌شد، همه با هم برای رفع مشکل همراهی می‌کردند.

وی تاکید کرد: امروز هم اگر از این افراد برای رفع مشکل درخواستی شود، قطعا همراهی خواهند کرد گرچه معتقدیم مشکلات حمل و نقل، کشوری است اما در عین حال امیدواریم همه بتوانیم در زمینه اصلاح امور گام برداریم.

دعایی همچنین ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، خواستار برگزاری چنین گردهمایی‌هایی به صورت ماهانه یا سالانه با حضور پیشکسوتان عرصه حمل و نقل استان یزد شد.

تلاش‌های رانندگان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است

یکی دیگر از پیشکسوتان عرصه حمل و نقل استان یزد نیز با اشاره به نقش مهم حمل و نقل در پیشرفت و توسعه کشور اظهار داشت: زحمات بسیاری در حوزه حمل و نقل کشیده شد و رانندگان نیز جلوتر از دیگر اقشار جامعه در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس نقش ایفا کردند اما چون سخنگو نداشتیم، زحمات آنها مغفول مانده است.

وی با اشاره به مشکلات عدیده حمل و نقل بیان کرد: مسئولان باید این مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع این مشکلات اقدام کنند و ما نیز در این زمینه به سهم خود همراهی و همکاری خواهیم کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.