سازمان مردم نهاد فانوس خوزستان تجلیل شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، تعداد زیادی از فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی از سراسر کشور در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور پیدا کردند

در بخش‌ نهادهای غیر دولتی از سازمان مردم نهاد فانوس به دلیل استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های مردمی و اثربخشی فعالیت‌های مستمر کتاب‌خوانی تقدیر و لوح تقدیر همراه با جوایز به این انجمن اهدا شد.

در بخش نهادهای غیر دولتی که حدود ۲۰۰ شرکت کننده داشت، یک انجمن از استان فارس به عنوان انجمن برگزیده انتخاب و در بخش تقدیر، سازمان مردم‌نهاد فانوس و سپس یک‌ انجمن از استان بوشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.

سازمان مردم نهاد فانوس از سال ۹۵ فعالیت خود را در اهواز آغاز کرده است. این انجمن در حوزه شهروندی فعال بوده و از کتاب به عنوان ابزاری برای آموزش، تمرین و ترویج مهارت‌های شهروندی استفاده می‌کند.

کارگروه‌های شهروندی، ادبی و کودک و نوجوان سازمان مردم‌نهاد فانوس به طور مستمر و روزهای شنبه هر هفته جلسه بررسی و ارائه کتاب در حوزه‌های مختلف جامعه‌شناسی، روانشناسی اجتماعی، رمان‌های برتر ایران و جهان، کودک و نوجوان، و … برگزار می‌ کند.

همچنین کارگروه میدانی مسئول برگزاری برنامه‌های خارج از روز شنبه در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است.

از مهم‌ترین برنامه‌های این کارگروه می‌توان به برنامه نذر کتاب اشاره کرد که هم‌اکنون در یک مدرسه ابتدایی، طی شش جلسه، همراه با اجرای بازی‌ها و فعالیت‌های هدفمند در راستای ترویج کتاب‌خوانی در حال انجام است. در این فعالیت‌ها تلاش می‌گردد دانش‌آموزان با کتاب ارتباط موثر برقرار کرده و به آن علاقمند شوند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.