آمارهای گردشگری رشد بسیار خوبی داشته است

به گزارش «تاریخ‌ما»، علی اصغر مونسان در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه)هیات دولت درباره نقش گردشگری در توسعه اشتغال و مقابله با تحریم‌ها اظهار کرد: خوشبختانه اخبار خوبی درباره گردشگری مطرح می‌شود. ایران جزو امن‌ترین کشورهای گردشگر پذیر و در کنار کشورهایی مثل انگلیس و دانمارک معرفی شده است که این حاصل همایشی بود که در سطح بین‌المللی در تهران و همدان برگزار کردیم و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز در ایران حضور یافت.

وی ادامه داد: ما تلاش زیادی برای مقابله با ایران هراسی انجام داده‌ایم و این تلاش‌ها در حال نتیجه دادن است. من در توئیتی از همه مردم جهان درخواست کرده‌ام که از ایران این کشور امن و زیبا دیدن کنند. آمار گردشگری هم به ویژه در گردشگری سلامت رشد بسیار خوبی داشته است. در حوزه صنایع دستی نیز اتفاقات خوبی افتاده است. ما دو شهر و یک روستا را در حوزه صنایع دستی ثبت جهانی کرده‌ایم و اکنون در رتبه اول در این زمینه در جهان هستیم.

مونسان در پایان با بیان اینکه گردشگری یکی از مسائل مهم در بودجه 98 است خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در افزایش اشتغال در سال 98 ادامه بدهیم. البته مشکلاتی از قبیل کاهش پروازهای بین‌المللی داریم، اما با این وجود برای افزایش اشتغال کشور از طریق حوزه گردشگری تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.