در روند انتخابات، با تعامل باید مانع‌زدایی کرد

حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی و فرمانداران با روسای هیات های نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در اختیار داریم به برکت خون شهداست، اظهار کرد: هم افزایی و همدلی ایجاد شده باید تا پایان انتخابات حفظ شود و این امر مستلزم آن است که اگر در برهه ای مشکلی وجود داشت با وفاق رفع شود.

وی با بیان اینکه مسلما در جریان برگزاری سه انتخابات در سه شهرستان استان و دو انتخابات در دیگر شهرستان، امکان بروز موانعی وجود دارد ولی با تعامل می توان مانع زدایی کرد، گفت: هنر این است که ایرادات و اشکالات را با همکاری در کنار هیات نظارت رفع کرد.

مبارک آبادی تصریح کرد: باید کمک کرد تا آرامش بر فضای انتخابات حاکم شود، نباید فضا امنیتی شود، ما به دنبال اجرای قانون هستیم، نمی خواهیم تجمعات آنچنانی و جانبداری ها شکل بگیرد، بلکه باید فضا آرام باشد و ضمن رعایت قانون باید نگاهی جامع الاطراف داشت و شور و نشاط انتخابات و حضور حداکثری مردم رقم بخورد که نیازمند برنامه ریزی است.

وی با اشاره به اینکه نباید کوچکترین موضوعات را بزرگنمایی کرد تا فضای آرام را در روز اخذ رای داشته باشیم، گفت: اگر در گذشته شعبه ای سابقه شلوغی داشته است، باید سرناظر عاقل و نماینده فرماندار باتجربه در شعبه مستقر شود به همین دلیل باید با درایت به آرامش فضای انتخابات براساس قانون، اخلاق و شرع کمک کرد.

مبارک آبادی بیان کرد: باید هیات اجرایی را به تحرک انداخت تا ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود.

وی در خصوص برنامه های روز اخذ رای گفت: به هر میزان که شعبه خلوت باشد و از اعزام بازدیدکنندگان متعدد اجتناب شود، روند اخذ رای تسهیل و تسریع می شود و قطعا در دوران شیوع کرونا به فضای امن و سلامت شعبه نیز کمک می شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه افزود: دقت همواره مهم است، باید آمادگی داشت و در این شرایط دستورالعمل های بهداشتی را و تدابیر پیشگیرانه را مدنظر داشت.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، در این جلسه مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی با اشاره به ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۹ بیان کرد: در این هفت روز ۹۶۷ نفر در استان مرکزی ثبت نام نهایی داشتند که در ۳۴ شهر استان رقابت شکل می گیرد.

عطیه صالحی با بیان اینکه از ۹۶۷ نفر تاکنون ۲۰ نفر رسما انصراف داده اند و ثبت سامانه شده است، گفت: ۱۹ نفر دیگر نیز به صورت دستی انصراف خود را به فرمانداری اعلام کرده اند که باید ثبت سامانه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال با ۲۸۰ داوطلب برای ۱۱ کرسی شورای شهر در اراک صورت گرفته است، افزود: کمترین ثبت نام در شهر هندودر گزارش شده است که برای ۵ کرسی در واقع ۸ نفر اعلام آمادگی کرده اند و در مجموع در استان ۱۸۲ کرسی اصلی و ۲۹۳ کرسی علی البدل وجود دارد که میانگین داوطلب کرسی های اصلی ۵.۳ نفر است.

صالحی اظهار کرد: تعداد داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها در دوره پنجم ۱۲۹۶ نفر بوده است که در شورای ششم به ۹۶۷ نفر رسیده و البته بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم. در دوره قبل ۱۵ درصد نامزدها و در ثبت نام اخیر ۱۸ درصد دارای سابقه حضور در شوراهای اسلامی شهرها هستند.

وی اضافه کرد: در دوره ششم ۲ درصد نسبت به دوره پنجم حضور بانوان افزایش یافته و به ۱۵ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استاندار مرکزی با بیان اینکه در شهرستان های آشتیان و تفرش بررسی صلاحیت داوطلبین به پایان رسیده است، گفت: در خصوص انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی که ثبت نام داوطلبین از هشتم فروردین ماه برای حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان آغاز شده است، تا ساعت ۱۴.۳۰ امروز ۹۶ نفر ثبت نام کرده اند که ثبت نام ۷۰ نفر نهایی شده و نسبت به مرحله اول که ۶۷ نفر ثبت نامی داشتیم افزایش ثبت نام کنندگان را شاهدیم.

صالحی بیان کرد: از شانزدهم فروردین ماه، ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها به مدت یک هفته آغاز می شود و در ۸۶۳ روستا روند ثبت نام اجرایی می شود، البته در دوره قبل در مرحله ثبت نام ۷ روستا به حدنصاب نرسید و در واقع ۴۰ روستا فاقد شورا بودند و امیدواریم که در این دوره تمامی روستاها صاحب شورا شوند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.