وجود پروژه‌های نیمه‌تمام در همدان نشانه ضعف درجذب سرمایه‌گذار است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، شصت‌ودومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی مراکز استانها و شهرداران کلانشهرها امروز پنج شنبه با هدف بررسی مشکلات و موضوعات مهم در حوزه مدیریت شهری از جمله مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار در همدان آغاز شد.

این اجلاس فرصت مناسبی است تا رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و اعضای شورای عالی استان‌ها به وحدت رویه‌ای رسیده و درخصوص موارد و مشکلات شهرها که گاهی در قالب مباحث قانون‌گذاری هم بیان می شوند، تبادل‌نظر کنند.

رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان‌ها، هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، نمایندگان شورای شهرهای مراکز استان‌ها در شورای عالی استان‌ها و شهرداران کلانشهرها از جمله میهمانان این اجلاس هستند و این اجلاس با برگزاری ۴ کمیسیون‌ «عمران و شهرسازی»، «حمل‌ونقل و خدمات شهری»، «حقوقی و اقتصادی» و همچنین کمیسیون «فرهنگی و شهر هوشمند» دنبال خواهد شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان ظهر پنج شنبه در کمیسیون حقوقی و اقتصادی این مجمع مشورتی اظهار کرد: برگزاری رویدادهای مهم از جمله همدان ۲۰۱۸ و این نشست ملی، تابوی تحریم را شکست.

ضرورت تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و گردشگری در مدیریت شهری

حسین قراباغی با تاکید بر اینکه خواستار آسیب‌شناسی مباحث مرتبط با مدیریت شهری هستیم، افزود: تهیه و تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و گردشگری در مدیریت شهری ضروری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری از مهمترین متغیرهای اقتصادی است و جنب‌وجوش و تکاپو در جذب سرمایه‌گذار آنطور که باید در همدان وجود ندارد، افزود: سرمایه‌گذاری در همدان با چالش‌های بسیار همراه است.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه فرهنگ سرمایه‌گذاری در همدان نیازمند اصلاح است و باید دیدگاه مدیریتی در این خصوص تغییر کند، یادآور شد: امروز اقتصاد دولتی منسوخ و اقتصاد مردمی موفق است بنابراین باید سرمایه‌گذاری در همدان با محوریت صنعت سبز باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان یادآور شد: پروژه‌های نیمه‌تمام در همدان نشان دهنده آن است که در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی موفق نبوده‌ایم.

قراباغی همچنین با بیان اینکه نشست‌های اینچنینی که در استان‌ها با محوریت رؤساهای شورای شهر برگزار می‌شود، می‌تواند حساسیت دولت و مجلس به شوراها و شهرداری را بیشتر کند و ضمن بررسی مواردی و مشکلات یکسان در شهرها؛ به اتفاق نظر کامل برای رفع آنان منجر شود، گفت: این اجلاس فرصتی برای معرفی شهر همدان خواهد بود و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این موقعیت استراتژیک، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و همدان را به عنوان بهترین مقصد گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی کنیم.

وی ادامه داد: حضور رؤسای شوراهای شهر مراکز استانها و شهرداران کلانشهرهای کشور در همدان از اهمیت بالایی برخودار است و مبلغ شهر همدان در شهرهایشان خواهند بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.