۱۲۲ برنامه برای بزرگداشت ۹ دی سال جاری در گیلان پیش بینی شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام مجتبی اشجری بعدازظهر شنبه در نخستین نشست ستاد بزرگداشت ۹ دی گیلان که در دفتر نماینده ولی فقیه این استان برگزار شد به موضع‌گیری قاطعانه رهبری معظم انقلاب درباره حوادث سال ۸۸ اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال معادل سازی برای واژه فتنه بوده و از حوادث آن سال با عنوان اتفاق و واقعه نام می بردند، افزود: این درحالی است که رهبری معظم بارها در سخنرانی‌های خود قاطعانه از واژه فتنه برای حوادث آن سال استفاده می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ایام الله ۸ و ۹ دی ماه سال ۸۸ و حماسه حضور با بصیرت مردم گیلان و ایران برای محکومیت حوادث آن سال برغم تلاش عده‌ای برای فراموشی هیچگاه از تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان ملت ایران ثبت شده و از یاد نمی رود.

وی به پیشتازی گیلانیان در روز ۸ دی ماه سال ۸۸ نیز اشاره و تصریح کرد: بصیرت، دشمن‌شناسی و موقعیت شناسی مردم گیلان سبب ثبت این حماسه بزرگ و دریافت مدال افتخار از رهبری معظم برای مردم این استان شد.

حجت الاسلام اشجری یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به گیلانیان فرمودند مردم رشت جز معدود مراکزی در کشور بودند که یک روز جلوتر وارد میدان شدند. روز ۸ دی مردم گیلان این آگاهی، بصیرت، عزم و احساس نیاز به حضور در صحنه را زودتر از دیگران نشان دادند.

وی از تصویب ۱۲۲ برنامه در ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در گیلان خبر داد و افزود: فعال شدن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مطبوعات، پایگاه‌های خبری تحلیلی، برگزاری انواع مسابقه‌های فرهنگی، برگزاری میزگردهای تحلیلی، کرسی‌های آزاداندیشی، فعال شدن مجتمع‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های تصویری، انجام تبلیغات محیطی از مصوبات جلسه مذکور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: مراسم بزرگداشت ۹ دی ماه سال جاری صبح روز یکشنبه نهم دی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.