توزیع بسته حمایتی توسط داوطلبان انتخابات پیشوا تخلف محسوب می شود

پیشوا- فرماندار پیشوا با تاکید بر اینکه داوطلبان انتخابات باید از ارائه وعده‌های پوچ و غیرعملی پرهیز کنند گفت: توزیع بسته حمایتی و ارزاق توسط داوطلبان انتخابات پیشوا تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حسین عباسی عصر دوشنبه در جمع داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ سال ویژه و سرنوشت‌سازی برای ایران اسلامی است و غیر از مباحث کلی که کشور با آن روبروست، شاهد پروژه سیاسی اجتماعی انتخابات در خردادماه خواهیم بود که از مدت‌ها قبل فرایند آن آغاز شده است.

عباسی افزود: انتخابات ریاست جمهوری، علاوه بر تأثیرگذاری در عرصه‌های ملی و دخیل بودن آن با سرنوشت یکایک افراد جامعه، تأثیرات فراملی و بین‌المللی دارد و حضور مردم در این انتخابات، تأمین امنیت ملی و تضمین بقای نظام جمهوری اسلامی است.

فرماندار پیشوا گفت: در سال جاری علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی و میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از انتخاب شوندگان، انتخاب کنندگان و مجریان به‌عنوان سه ضلع انتخابات، تکالیفی بر عهده دارند که در کمیت و کیفیت انتخابات اثرگذار است گفت: حضور داوطلبان در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای پیشوا و جلیل آباد، جای قدردانی داشته و موجب پویایی انتخابات و تعمیق بخشی به مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی می‌شود.

عباسی عنوان داشت: رقابت سالم در گرو رعایت اخلاق انتخاباتی است و با توجه به حساسیت و ظرافت‌های موجود در پروسه مهم انتخابات، بایدها و نبایدهایی در حوزه قوانین و مقررات انتخابات وجود دارد که رعایت آنها از داوطلبان این عرصه مورد انتظار است.

فرماندار پیشوا با تاکید بر اینکه داوطلبان انتخابات مراقب باشند دچار تبلیغات زودهنگام نشوند و تا زمان فرا رسیدن موعد قانونی، از تبلیغ در فضاهای مجازی و حقیقی خودداری کنند اظهار داشت: حفظ امنیت عمومی شهر و شهرستان باید رویکرد اصلی و در اولویت نامزدها برای تعیین مواضع و بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنان باشد و هر اقدامی که امنیت عمومی و فضای ذهنی مردم را مخدوش کند از کسی پذیرفته نخواهد بود و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی گفت: سخنان صادقانه با مردم و پرهیز از وعده‌های پوچ و غیرعملی از دیگر مواردی است که کاندیداها باید به آن اهتمام داشته باشند، به دلیل شرایط کشور در سال‌های گذشته به ویژه در سال ۹۹، فعالان عرصه اجتماعی به میدان آمده و در حوزه معیشت، کمک رسان مردم شدند ولی اکنون با توجه به انتخابات پیش رو، داوطلبان برای پرهیز از مخدوش شدن چهره انتخابات و ایجاد هرگونه شائبه، اقدامات خیرخواهانه و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق متولیان امر همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مؤسسات خیریه به دست نیازمندان برسانند.

عباسی بیان داشت: هرگونه توزیع بسته حمایتی و ارزاق توسط داوطلبان و کاندیداهای‌انتخابات شوراهای شهر تخلف انتخاباتی محسوب شده و ضمن معرفی متخلفین به دستگاه قضائی، این اقدام در حکم خرید و فروش آرا است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.