تهیه پروتکل مقابله با ماده مخدر گل در کشور ضروری است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، زهرا امینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه گل دروازه ورود به آسیب های اجتماعی است، عنوان کرد: برگزاری کمپین مقابله با مصرف گل در استان مرکزی در اسفندماه سال جاری به مدت یک هفته در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: متاسفانه گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان و نوجوانان افزایش پیدا کرده و الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی به دلیل دسترسی آسان به این مواد تغییر یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در  شیوع شناسی انجام شده در سال ۹۴، ماده مخدر گل جزو پرمصرف ترین مواد مخدر مورد  استفاده و در رده نخست بود که دلیل آن هم وجود باورهای غلط مبنی بر این است که این ماده مخدر اعتیاد ندارد.

امینی خاطرنشان کرد: متاسفانه یک بار مصرف گل وابستگی مغزی و عصبی به آن را به همراه دارد، با توجه به این وضعیت تاکنون پروتکل مقابله ای برای مبارزه با این ماده مخدر صنعتی در کشور تهیه و ایجاد نشده است.

وی توضیح داد: در سال گذشته نیز کمپین مقابله با ماده مخدر شیشه در استان مرکزی راه اندازی شد، همچنین برای آسیب شناسی در زمینه مصرف گل اتاق فکری در بهزیستی تشکیل شده تا باورهای غلطی که در زمینه عدم اعتیاد آور بودن ماده گل وجود دارد، اصلاح شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: قطعا در زمینه اصلاح این باور و مقابله با مصرف گل همبستگی بین بخشی، موسسات دولتی و غیردولتی، عملکرد فرابخشی و استفاده از ظرفیت سمن ها و اجتماعی کردن موضوع مقابله با مصرف گل باید مورد توجه قرار گیرد.

امینی افزود: این کمپین ها اهدافی از جمله ارتقای سلامت روان برای همگان، افزایش نشاط اجتماعی، تغییر سبک زندگی، هم افزایی فعالیت های دستگاه های اجرایی در بحث مقابله با اعتیاد و اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد را دنبال می کند.

وی بیان داشت: در این کمپین ها کمیته های مختلفی از جمله کمیته سیاست گذاری، اطلاع رسانی و تبلیغات، کمیته تدوین محتوا، کمیته آموزش، کمیته نظارت و ارزیابی همکاری دارند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.