تهیه طرح جامع گردشگری شهرستان فراهان در دستور کار است

به گزارش سایت «تاریخ ما» از میراث فرهنگی، علیرضا ایزدی اظهار داشت: شاخص ترین برند فراهان، نامداران و مفاخر این خطه هستند که بیشترین خدمات و تاثیرات را در ابعاد ملی از خود به جای گذاشته اند از این رو خِرد پروری را می توان ماحصل تاریخ این شهرستان دانست.

وی افزود: در روزگاری که بحث ثبات فرهنگی در برابر تشویش فرهنگی یک نیاز ملی است، خردورزان زاده این خطه می توانند ستون های سد مقابله با تهاجم و تشویش فرهنگی باشند. در شرایط فعلی جامعه ایرانی بیش از هر چیز، عدم ثبات فرهنگی است که می تواند تمام برنامه های کلان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را متزلزل و بی ثبات کند از این رو لازم است که ریشه های خود را دریابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در بعد دیگر حفظ فرهنگ، می بایست حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی به یک اصل عمومی تبدیل شود تا دستگاه های اجرایی، برنامه ریزان و به خصوص سمن ها در یک چارچوب معین و نهادینه، پاسداران مرزها و حدود تاریخی و فرهنگی ما باشند.

ایزدی با تاکید بر اهمیت برنامه محوری در توسعه گردشگری به عنوان یک پیش نیاز اظهار داشت: هرقدم ناآگاهانه و غیرکارشناسی در حوزه گردشگری، صد گام به عقب خواهد بود چراکه در دنیای امروز، این صنعت مکانی برای آزمون و خطا نیست و هر سوء مدیریت به یک ضد تبلیغ تبدیل می شود. از این رو برای توسعه گردشگری شهرستان فراهان به یک برنامه جامع گردشگری نیاز داریم که پیگیریم با تخصیص بودجه، در اسرع وقت بتوانیم وارد فاز تهیه برنامه شویم.

وی ادامه داد: در خلال برنامه ریزی، به آموزش کارا نیز نیازمندیم، در همین راستا به زودی سلسه دوره های آموزشی در حوزه های صنایع دستی، بوم گردی، سمن ها و راهنمایان گردشگری خواهیم داشت تا به مصاف مشکلات این حوزه برویم.

گفتنی است، ایزدی با حضور در منطقه باستانی ذلف آباد و موزه مردم شناسی فراهان، شرایط فعلی، مسائل و مشکلات این مکان ها را ارزیابی کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.