بیکاری سیرافی‌ها زیر سایه دود پارس جنوبی/اشتغال حق این جوانان است

سایت «تاریخ ما» – گروه استان‌ها: سیراف شهری باستانی با تاریخی بزرگ در شهرستان کنگان است که از قدیمی‌ترین بنادر ایران است و در دوران گذشته دارای رونق بسیار زیادی بوده است.

در گذشته سیراف پررونق‌ترین بندر کشور بود که روابط تجاری زیادی با روم و یونان در اروپا و ماداگاسکار در آفریقا تا کانتون چین در آسیا در دوره‌های ساسانی و اسلامی داشت.

بندر سیراف در بین دو منطقه صنعتی پارس جنوبی یعنی سایت یک در شهرستان عسلویه و سایت دو در شهرستان کنگان قرار گرفته است و از این نظر دارای ویژگی خاصی است.

یکی از ویژگی‌های پارس جنوبی ایجاد آلایندگی بسیار بالا است که شرایط سختی را برای زندگی مردم در شهرها و روستاهای اطراف این صنایع ایجاد کرده است و علاوه بر تهدید سلامت، برخی از مشاغل را نیز از بین برده است.

مردمی که میزبان شایسته‌ای برای این صنایع بوده‌اند تاکنون به حق خود دست نیافته‌اندتوجه صنایع به محیط پیرامونی یکی از ضروریاتی است که تاکنون به خوبی مورد توجه صنایع پارس جنوبی نبوده است و مردمی که میزبان شایسته‌ای برای این صنایع بوده‌اند تاکنون به حق خود دست نیافته‌اند.

اشتغال جوانان یکی از بدیهی‌ترین حقوق میزبانان صنایع است که هنوز هم بیکاران بسیار زیادی در بین مردم شهرها و روستاهای پیرامون صنایع پارس جنوبی وجود دارد و این مشکل حل نشده است.

جوانان بیکار بسیاری در شهر سیراف به عنوان منطقه‌ای بین دو سایت پارس جنوبی وجود دارد که چشم‌انتظار همکاری مسئولان برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال در پارس جنوبی هستند.

لزوم توجه صنعت به مردم میزبان

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه سیراف خواستار تلاش ویژه مسئولان صنایع پارس جنوبی برای رفع مشکلات مردم در این منطقه شد و اظهار داشت: با توجه به قدمت و تاریخی که سیراف دارد نیازمند نگاه ویژه سازمان منطقه ویژه است.

وی خواستار توجه ویژه به مساله محیط پیرامون صنعت و کمک و حمایت در برنامه های فرهنگی و اجتماعی و عمرانی شد و افزود: امروز انصراف تیم محبوب سیراف از لیگ برتر استان را شنیدم که مایه ناراحتی بنده و علاقه مندان و ورزش دوستان شده است؛ امیدواریم از این تیم که بارها در جام حذفی کشور و استان درخشیده حمایت شود.

عاشوری خطاب به مدیرعامل منطقه ویژه پارس بیان کرد: انشاءالله شاهد تعاملات بیشتر از سوی منطقه ویژه پارس باشیم چرا که استعدادهای خوبی در شهرستان کنگان و سیراف وجود دارد که مورد غفلت واقع شده است.

اشتغال حق جوانان سیرافی است

امام جمعه سیراف تاکید کرد: اشتغال حق جوانان سیرافی است و باید جوانان با مدرک کارشناسی و ارشد مشغول به کار شوند و شاهد رفع مشکل بیکاری در این منطقه باشیم.

وی تصریح کرد: سیراف بین سایت ۱ و ۲ پارس جنوبی قرار گرفته و از دو جهت آلودگی هوا به مردم سیراف می رسد و مردم این منطقه حق دارند که از مزایای صنایع از جمله اشتغال بهره‌مند شوند.

نگاه ویژه به محیط پیرامونی خواهیم داشت

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به عنوان نماینده دولت در رسیدگی به محیط پیرامونی پارس جنوبی شناخته می‌شود اظهار داشت: بنده‌ از سیراف شناخت کاملی دارم و هیچ جا مثل سیراف نمی‌شود و برنامه‌های خوبی برای سیراف دارم که ان شاءالله عملیاتی می‌شود.

سید پیروز موسوی ادامه داد: نگاه من به سیراف یک نگاه ویژه است و تمام تلاش و سعی خود را می‌کنم که بتوانم رضایت مردم را جلب کنم؛ ما نسبت به محیط پیرامونی وظیفه داریم و با کار کارشناسایی شده دنبال رفع نواقص هستیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در باب آموزش برای ارتقای علمی دانش آموزان برنامه مدون داریم و حمایت می کنیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.