تربیت بالاترین افراد دارای اعتبار اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش سایت «تاریخ ما»، حسین خنیفر در دومین همایش مدیران میزبان دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان تهران، نو معلمانی را که به کلاس درس پا می‌گذارند را نیازمند شایستگی‌هایی دانست که آمادگی لازم برای معلم مجرب شدن را به آنان می‌بخشد و آنان را از مرحله نهال بودن به درختی تنومند تبدیل می‌کند.

خنیفر افزود: دانشگاه فرهنگیان را باید دانشگاه شریف فرهنگیان نامید زیرا معلمانی که در واقع دارای بالاترین درجه اعتبار و اعتماد اجتماعی هستند در این مکان تربیت می‌شوند.

وی بیان کرد: معرفت علمی در سه چیز است: تقرب به خدا، شناخت خویش و خدمت به خلق و اینکه اولین سوره قرآن حمد و آخرین سوره ناس است، بیانگر این مطلب است که ساختار قرآن کریم هم از خدا به خلق ختم می‌شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایشی با حضور نو معلمان و مدیران، افتخار خود را 18 سال معلمی برشمرد و با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع)، که کودکان مانند زمین خالی هستند که چون بذر در آن بکاری چگونه سبز شدن آن را خواهی دید، افزود: معلمی تربیت کردن و تربیت شدن است.

خنیفر با تشکر از مدیریت امور پردیس‌های استان تهران و سرپرست پردیس نسیبه و مدیران مدارس استان تهران از آن‌ها خواست که تجارب علمی و زیست شده خود را در اختیار نومعلمان قرار دهند و نومعلمان را هم به مدیریت کلاس داری اثربخش و موفق و توجه به تفاوت‌های فردی فراگیران توصیه کرد.

در ادامه پرویز انصاری راد مدیر امور پردیس‌های استان تهران ضمن تشکر از حضور رییس دانشگاه فرهنگیان، حدادی و سنجری معاونان نیروی انسانی اداره کل آموزش و پروش شهر تهران و شهرستان‌های تهران، نشست مدیران مدارس شهر تهران و استادان دانشگاه فرهنگیان و معلمان و نومعلمان را فرصتی مغتنم و گرامی برشمرد.

انصاری راد با اشاره به حضور پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت 97 در پردیس نسیبه، پذیرش 41 هزار دانشجو معلم در سال جاری را نوید بخش جذب بیشتر استادان فرهیخته در دانشگاه دانست.

او هدف از برگزاری جلسه را تقدیر از مدیرانی دانست که میزبان دانشجو معلمان کارورز در مدارس هستند و افزود: واقعیت این است که در آموزش و پرورش خلاء وجود دارد و آن فاصله‌ای است که معلمان نسبت به پژوهش و تحقیق دارند.

انصاری راد افزود: دانشجو معلمان باید شایستگی‌های علمی را در کنار شایستگی‌های حرفه‌ای بدست آورند زیرا رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و معلمانی که امروز در مدارس حضور دارند معلمان توانمندی هستند که باید از سوی مدیران حمایت شوند.

وی از مدیران مدارس خواست تا به نومعلمان فرصت بروز داده شود و میل به موفقیت که هدیه‌ای از طرف خداوند در وجود بشر است را با هدایت در مسیر درست به تلاش تبدیل کنند.

در ادامه حدادی معاون نیروی انسانی اداره کل شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی افزود: در راستای سند تحول مدارس ما باید به درجه‌ای از حیات طیبه دست یابند، مدرسه صالح در حیات طیبه مدرسه‌ای است که دانش‌آموزان را به خدا نزدیکتر کند و قرب الی الله داشته باشد.

سنجری معاون نیروی انسانی اداره کل آموزش و پروش شهرستان‌های استان تهران هم ضمن سپاس و تقدیر از برگزاری این مراسم عنوان کرد که تصور بر این است که سند تحول آرمانی است اما واقعیت این است که اگر آرمانی نباشد چشم اندازی هم وجود نخواهد داشت و شاه بیت سند تحول آمیزه‌ای از آموزش و تربیت است.

دراین همایش سه مقاله که با عنوان آسیب شناسی کارورزی از سوی اساتید پردیس نسیبه به نگارش در آمده بود به صورت سخنرانی ارائه شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.