بانوان بوشهری از نجیب‌ترین زنان کشور هستند/ لزوم ترویج فرهنگ عفاف

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار داشت: مراسم روز دانشجو با تدبیر و هوشمندانه برگزار شود تا این برنامه‌ها دچار آسیب و انحراف نشود.

وی از مهمترین اهداف نامگذاری روز دانشجو به استکبار ستیزی، دشمن شناسی و مقابله با دشمن اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه و دانشجو در جامعه نقش مهم و اساسی دارد و دانشجویان فعال در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر گفتمان انقلابی در درون دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با جامعه پیرامونی باید گسترش یابد که یکی از تجلیات آن برگزاری اردوهای جهادی است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در رفع  نیازهای مناطق محروم و روستاها بیان کرد: جلوگیری از جریان‌های انحرافی در دانشگاه‌ها که دنبال تخریب  اعتقادات دینی و مذهبی جوانان هستند ضروری است.

جمالی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه افزود: گسترش فرهنگ حجاب باید از مدارس و در بین تمامی مقاطع تحصیلی آغاز شود تا دانش آموزان به مبانی دینی مسلط شوند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای رسمی کشور، زنان بوشهری از نجیب‌ترین زنان در کشور معرفی شده‌اند، گفت: نباید اجازه داد افراد اندک چهره دینی، مذهبی و فرهنگی جامعه را مخدوش کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار و تسلیت به خانواده شهداء این حادثه خاطر نشان کرد: این اعمال ددمنشانه که قطعنا  نتیجه عملیات مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی است، برای بر هم زدن  اتحاد و انسجام جامعه است.

وی افزود: از ابتکار نماینده ولی فقیه در استان بوشهر که روز ۱۳ آذر را به عنوان روز روحانیت در استان بوشهر تعیین کرد قدردانی می‌شود و هرسال به این مناسبت کنگره علامه بلادی بوشهری با حضور روحانیون، دانشجویان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.