برگزیدگان جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه نوروزی معرفی شدند

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در تبیین مولفه‌های فرهنگی در شعار سال برگزیده سال 97، روابط‌عمومی سازمان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره عکس،فیلم و سفرنامه نویسی  با موضوع نوروز کرد و این جریان فرهنگی را هم‌سو با توسعه و تبلیغ سفر و گردشگری در ایران و به تبع آن حمایت از صنعت گردشگری داخلی، گامی حقیقی و قابل ارزیابی در جهت اجرای منویات معظم له به پیش برد.

در این راستا نخستین جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه نویسی ویژه نوروز 1397 با هدف برگزاری مسابقه رقابتی در میان استقبال گسترده علاقمندان در بخش‌های رقابتی شامل فیلم و ویدئو دیجیتال، عکاسی با موبایل یا دوربین دیجیتال و  سفرنامه نویسی در قالب موضوعات سفر و جاذبه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و اماکن تاریخی،  طبیعت آیین‌ها، سفره‌ها و سنت‌های نوروزی  و . . . برای به اشتراک گذاشتن تجربیات تصویری و نوشتاری از سفرهای نوروزی برگزار شد.

فراخوان دعوت از آثار متقاضی شرکت در این  جشنواره بین‌المللی از روزهای ابتدایی سال 1397 با محوریت  نوروز، نمادها، آیین ها منتشر شد و طی مهلت یک ماهه تا 31 فروردین 97 به تدریج مشارکت علاقمندان  در حوزه‌های مختلف شکل گرفت.  

با اتمام مهلت ارسال آثار، هیئت انتخاب اولیه اقدام به بازبینی و شناسایی آثاری کردند که شرایط و ضوابط فنی و اجرایی بخش‌های مختلف مسابقه را رعایت کرده بودند و پس از آن داوران متخصص و متعهد بخش مسابقه از نحوه مشارکت عمومی در جشنواره ای نوپا ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند تمام شرکت کنندگان، برگزیدگان نهایی را به شرح ذیل معرفی کردند.

    بخش عکاسی با دوربین: 
–    عبدالرضا شیبانی – منتخب اول عکس با دوربین دیجیتال        
–    آثار مهدی کرمی – منتخب دوم عکس با دوربین دیجیتال
–    کاوه زکریایی نژاد – منتخب سوم عکس با دوربین دیجیتال
•    بخش عکاسی با موبایل: 
–    زهرا محمدی دانیالی– منتخب اول عکس با موبایل
–    ناهید کیخسروی  منتخب دوم عکس با موبایل
–    امین نعمتی منتخب سوم عکس با موبایل
•    بخش فیلم : 
–    در بخش فیلم  در دو حوزه دوربین و موبایل هیچ کدام از آثار ارسالی  بدلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط ، شایسته انتخاب و تقدیر نبود
•    بخش سفرنامه نویسی : 
–     هما اعرابی برای سفرنامه انارانه
–    نسیم سهیلی برای سفرنامه  های : بندر زیبایی ها و شهر بی ریا

 سفرنامه‌های ارسالی دیگر بدلیل عدم رعایت شرایط و ضوابط حائز شریط کسب رتبه سوم این بخش نبودند.

اداره امور فرهنگی مرکز روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تقدیر و تشکر از حضور و شرکت در جشنواره ، اعلام می‌کند هماهنگی لازم برای تقدیم جوایز با منتخبان بخش‌های مختلف به عمل خواهد آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.