نارضایتی مردم از توزیع نادرست اقلام مورد نیاز

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، فتح‌الله حقیقی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، با تاکید بر اینکه هر کالایی در هر صنفی باید برچسب قیمت داشته باشد، افزود: یکی از ضرورت‌های امروز با توجه به پایان سال، نظارت دقیق بر بازار و از همه مهم‌تر آسیب‌شناسی بازار شب و عید و در برهه کنونی بازار شب یلدا است.

وی با اشاره به اینکه ارائه گزارش‌های متناقض از وضعیت بازار حاکی از آن است که باید امر نظارت بر بازار به صورت جدی صورت گرفته و این حق مسلم مردم است که مسئولان، این نظارت‌ها را به طور دقیق انجام دهند، ادامه داد: نظارت مستمر و دقیق بر وضعیت بازار به‌ویژه در ایامی که شب یلدا را پیش رو داریم، باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلاتی که در این خصوص وجود دارد، شناسایی و آسیب‌شناسی شود.

حقیقی با بیان اینکه گزارش تعزیرات حکومتی نشان می‌دهد که وضعیت استان مناسب است، اما بازار چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، تصریح کرد: باید کمیته استانی و شهرستانی تنظیم بازار به صورت منظم فعال شود و فرمانداران به این جلسه دعوت شوند و تیم عملیاتی اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه از نحوه بازرسی گزارش دهند.

استاندار زنجان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا در بازار، گفت: بهتر است آسیب‌شناسی قیمت‌ها و بازار شب عید سال گذشته انجام شده تا تمهیداتی برای سال آتی اندیشده شود که در همین راستا انتظار می‌رود دستورالعمل‌های کشوری بومی‌سازی شود.

حقیقی تاکید کرد:  هیچ‌کسی در رابطه با شیر حق ندارد آن‌را بیشتر از قیمت مصوب ارائه کند همچنین در زمینه  لاستیک خودروها نیز باید نامه‌ای تحلیلی به وزیر صمت در رابطه با مشکلات موجود ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به حمل و نقل سنگین موجود در استان برای مشکلات آتی پیش‌بینی لازم صورت پذیرفته و کمیته‌ای در رابطه با حمل و نقل و اصناف تشکیل شود.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه اگر امروز با نارضایتی‌هایی در بازار مواجه هستیم، این نارضایتی‌ها به واسطه کمبود منابع در بازار نبوده و مشکل و دغدغه اصلی در این زمینه به توزیع نادرست این منابع بازمی‌گردد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسبت به توزیع اقلام دولتی در بازار اقدام کنیم، باید نظارت‌های دولتی نیز همراه با این توزیع انجام شود که در این راستا انتظار ما از رسانه‌ها این است که کمک‌حال دولت در امر نظارت باشند.

حقیقی با بیان اینکه نارضایتی‌ها از کمبود منابع در بازار نیست، بلکه از توزیع نادرست است، گفت: به همین جهت توزیع اقلام به قیمت دولتی باید در بخشی باشد که بخش‌های نظارت دولتی بتوانند در آن حضور داشته باشند و در این بین رسانه‌ها نیز باید در امر نظارت کمک کنند.

وی  با تاکید بر اینکه نصب برچسب قیمت برای همه کالاها یک امر ضروری به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: آنچه که امروز از گزارش‌های تعزیرات حکومتی برمی‌آید، حاکی از وجود آرامش در بازار است، اما وقتی خود بازار را رصد می‌کنیم، چنین چیزی را مشاهده نمی‌کنیم، بنابراین کمیته استانی و شهرستانی تنظیم بازار باید فعالیت منظمی در این عرصه داشته باشد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.