پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۱ فروردین ایسنا

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، ابراز امیدواری معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره نتایج مذاکرات وین در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

سید عباس عراقچی با بیان اینکه من به عنوان دیپلمات خوشبین هستم، گفت: نتیجه‌ای که تاکنون به آن رسیده‌ایم، این است که در مسیر درستی هستیم.

وی افزود: ما باید زودتر به نتیجه برسیم تا آژانس دچار مشکل در زمینه موضوع پروتکل الحاقی نشود. فکر می‌کنم این امکان وجود دارد در این بازه زمانی به نتیجه برسیم، البته شرط آن این است که سایر اطراف هم حسن نیت و جدیت داشته باشند.

همچنین سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در گفت وگو با شبکه سی.ان.ان در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات وین به گفت وگوهای مستقیم میان تهران و واشنگتن منجر خواهد شد؟ خاطر نشان کرد: هیچ نیازی به مذاکره جدید (با آمریکا) وجود ندارد زیرا تمامی جزئیات برجام یک بار پیش از این مذاکره شده است. آنچه ما اکنون در کمیسیون مشترک انجام می دهیم، تهیه فهرست کامل تحریم هایی است که آمریکا باید لغو کند. ۱+۴ نیز کانال هایی برای گفت وگو با آمریکا و اطلاع از تفکرشان دارد. آمریکا باید به نقطه ای برسد که ما بتوانیم اجرای توافق توسط آنها را راستی آزمایی کنیم.

نشریه پولتیکو هم به نقل از یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا نوشت که دولت بایدن به ایران اعلام کرده است، تمام تحریم‌های وضع شده در دوران ترامپ را لغو نمی‌کند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

***

خبر پربازدید بعدی، اظهارات رییس جمهور درباره شیوع موج چهارم کرونا در کشور بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ما تاکنون سه موج شیوع را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: تمام تلاش ما از اسفندماه سال گذشته این بود که وارد موج چهارم نشویم،  اما امروز این اتفاق متاسفانه رخ داده است. اگر بخواهیم عوامل این موج چهارم را بشماریم اولین علت شیوع ویروس انگلیسی از مرزهای عراق است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نامه ای به رئیس قوه قضاییه درباره کوتاهی های صورت گرفته برای مقابله با کرونا و به دنبال آن شیوع موج چهارم کرونا نوشت.

نامه حسینعلی شهریاری به آیت الله رئیسی هم از پرمخاطب ها بود.

گزارش خبرگزاری تاریخ ما به مناسبت بیست و دومین سالگرد ترور سرلشکر علی صیاد شیرازی به دست زهره قائمی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق مقابل منزلش در تهران هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. 

خبر بعدی، انتقاد رئیس جمهور از بدعهدی آژانس انرژی اتمی، آمریکا، اروپا و کشورهای صنعتی درباره ایران بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم سالروز فناوری هسته‌ای  تاکید کرد که  آژانس، آمریکا و اروپا و کشورهای بزرگ صنعتی بدهکار ما هستند نه طلبکار و باید بدهی خود را پرداخت کنند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور هم در مراسمی به همین مناسبت گفت: امروز ۷ استان ایران هسته‌ای شده اند و صنعت هسته‌ای در بسیاری از بخش های کشور همچون بخش بهداشت و درمان مورد استفاده است و لذا توسعه مباحث ایمنی، امنیت و دفاع و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری امن از این فناوری از دستورکارهای قرارگاه پدافند پرتوی است.

سردار غلامرضا جلالی افزود: خوشبختانه در بخش های توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در تلاش هستیم تا قطب درمان مصدومیت‌های پرتوی در کشور را راه‌اندازی کنیم.

خبرهای دیگر به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای را در لینک های زیر بخوانید.

***

خبر بعدی،‌ انتقاد رئیس مجلس از صف های مرغ از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، روسا و مدیران ناجاتصریح کرد: به عبارتی امروزه ابرقدرت های دنیا در مقابل اراده ملت زانو می زنند، اما در طرفی دیگر مردم رنج می کشند و در صف مرغ برای برآوردن انتظارات حداقلی شان حضور دارند، لذا باید فاصله بین بایدها و واقعیت ها را به حداقل ممکن برسانیم.

نزدیک به یک ماه تا ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده اما فضای سیاسی کشور نه تنها انتخاباتی نشده بلکه در غباری از تردید جریانات سیاسی برای اجماع بر سر کاندیداهای مورد توافق فرو رفته است.

گزارش خبرگزاری تاریخ ما درباره سناریوهای محتمل برای انتخابات ۱۴۰۰ پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

اخبار دیگر مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.