عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب/ثبت جهانی تقویم رویدادهای گردشگری

به گزارش «تاریخ‌ما» – منطقه فارس، علی‌اصغر مونسان عصر چهارشنبه – ٢١ آذر – در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس که در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در حال برگزاری است، گفت: گردشگری از نظر اقتصادی امروز یک صنعت با رشد رو بالا محسوب می‌شود که جایگاه خود را پیدا کرده و ابزاری فرهنگی اجتماعی برای دولتمردان در راستای گسترش دیپلماسی شده است.

وی به ظرفیت، جایگاه و پتانسیل‌های بالقوه فرهنگی، میراثی و طبیعی ایران در عرصه گردشگری جهان اشاره و اضافه کرد: توجه به صنعت گردشگری مهمترین راهکار برای دسترسی به توسعه پایدار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تا سال ٢٠٢٠ تعداد گردشگران دنیا به عدد یک میلیون و ٦٠٠ هزار نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این صنعت قابلیت ایجاد ٥٠ درصد اشتغال برای کشور را در روند توسعه دارد.

مونسان تاکید کرد: توجه به صنعت گردشگری، اصلی‌ترین راهکار برای برون‌رفت از اقتصاد متکی به نفت است.

وی با اشاره به چالش‌های فراروی حوزه کشاورزی و صنعت ایران به دلیل خشکسالی و تحریم‌ها، عنوان کرد: باید به دنیال ایجاد یک اقتصاد جدید باشیم که بتواند جای پای خود را در دنیا باز کند که این اقتصاد می‌تواند، اقتصاد صنایع دستی و گردشگری باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد صنایع دستی و گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغالزایی ارزان، توزیع عادلانه ثروت را با ایجاد کسب و کارهای کوچک در دورترین نقاط کشور به دنبال خواهد داشت.

مونسان با اشاره به اینکه ایران از نظر پتانسیل‌های بالقوه گردشگری جزو ١٠ کشور برتر جهان قرار دارد، گفت: باید از این ظرفیت در کنار تقویت زیرساخت‌های اقتصادی برای ایجاد نشاط و امید نیز استفاده کرد، زیرا گردشگری در کنار  پویایی اقتصادی کارکرد مهم دیگری از جمله ایجاد امید، نشاط و شادابی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی به برنامه‌های این سازمان برای حرکت جدی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های میراثی، فرهنگی و گردشگری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اقدمات زیاد و موثری انجام شده اما این با توجه به ظرفیت‌ها بسیار اندک است.

مونسان برگزاری نمایشگاه و رویدادها را از عوامل موثر در تقویت ساختارهای گردشگری دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ٤٣ هزار میلیارد تومان در حوزه احداث هتل‌ها و مراکز اقامتی سرمایه‌گذاری شده که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در کنار توجه جدی به تقویت زیرساخت‌ها، بحث تسهیل سفر و گردشگری را نیز دنبال کرده‌ایم و به دنبال لغو روادید میان ایران، عمان و ایران و چین هستیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اقدمات انجام شده در بحث تهیه بسته‌های سفر ارزان خبر داد و گفت: توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی منجر به ایجاد سفر ارزان خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه تقویم رویدادهای گردشگری و نمایشگاه‌ها وارد تقویم ثبت جهانی خواهد شد، از شیراز به عنوان شهری تاریخی با ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: بیشترین سهم ثبت جهانی آثار تاریخی ایران مربوط به این کلانشهر است.

انتهای پیام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.